Grekland inför sex dagars arbetsvecka

Fast Japan har ju ganska hög -arbetar ihjäl sig kris, och ganska stor, ingen orkar skaffa barn som de ändå inte träffar kris, och en ingen har oavsett tid att skaffa partner kris :)
Det var därför jag satte citat-tecken kring ”fixar”. Det fungerar så idag men det finns gott om negativa konsekvenser i systemet.

Jag tror att alla samhällen ser på frågan relativt, i förhållande till nuvarande situation.

Jag tror grekerna vet vad de gör i sina avvägningar, även om jag tänker att det är fel väg att gå.
 
Men det är väll inte helt ovanligt att även kvinnor med utbildning och arbete "väljer" att vara hemma fruar efter att barnen fötts? Dvs det är inte bara lågutbildade kvinnor utan arbetserfarenhet som stannar hemma med barnen?

Njaaaa va? Jag tror faktiskt inte det stämmer.
De flesta som är hemmafruar upplever jag vara lågutbildade.
Inklusive influensers…
 
Låter tufft hur många timmar per dag jobbar ni?
jag jobbar 8. Men manga som jobbar bar, klubbar osv har inga exakta tider utan ibland kan det vara till midnatt ibland till 5. Vet dock inte hur det fungerar med lon for dom som har mer flytande arbetstider. Jobbar man for sitt eget foretag kan det vara mycket varre. Min man har lange jobbat 7 dagar i veckan fran 8 pa morgonen till allt mellan 16 till 00 under hela sasongen.
 
jag jobbar 8. Men manga som jobbar bar, klubbar osv har inga exakta tider utan ibland kan det vara till midnatt ibland till 5. Vet dock inte hur det fungerar med lon for dom som har mer flytande arbetstider. Jobbar man for sitt eget foretag kan det vara mycket varre. Min man har lange jobbat 7 dagar i veckan fran 8 pa morgonen till allt mellan 16 till 00 under hela sasongen.
Har man eget företag så är man ju sin egen arbetsgivare, det kan inte riktigt räknas in.

Om ni jobbar 8 h varje dag hur hinner ni tvätta, städa och sköta resten av livet? Det verkar helt ohållbart att arbeta så mycket ett helt liv.
 
jag jobbar 8. Men manga som jobbar bar, klubbar osv har inga exakta tider utan ibland kan det vara till midnatt ibland till 5. Vet dock inte hur det fungerar med lon for dom som har mer flytande arbetstider. Jobbar man for sitt eget foretag kan det vara mycket varre. Min man har lange jobbat 7 dagar i veckan fran 8 pa morgonen till allt mellan 16 till 00 under hela sasongen.

Du skriver om säsongen, är detta tidsbegränsat alltså? Hur ser årsarbetstiden ut?
 
Ja gud ja.
Då skulle folk säga upp sig.
Här vill ju folk helst jobba mindre för att orka

Jag skulle säga att huruvida man säger upp sig eller inte beror mer på vad som blir alternativet, än om man uppskattar villkoren. Finns det andra arbeten som man kan få med bättre villkor eller om det finns generösa bidragssystem så ja, att säga upp sig för att istället hamna utan inkomst skulle däremot inte så många göra.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Du skriver om säsongen, är detta tidsbegränsat alltså? Hur ser årsarbetstiden ut?
lite olika beroende pa var det ar och vad man jobbar som (bartender tex jobbar ju inte innan vi oppnat hotellet. Medan staderskorna borjar veckor innan och efter oppningen). Men pa ett ungefar borjan av april till mitten av november. Mitt hotell har numer oppet aret runt, sa jag jobbar hela aret 6dagar veckan/8timmar dag.
 
Har man eget företag så är man ju sin egen arbetsgivare, det kan inte riktigt räknas in.

Om ni jobbar 8 h varje dag hur hinner ni tvätta, städa och sköta resten av livet? Det verkar helt ohållbart att arbeta så mycket ett helt liv.

Ja du... man har inte mycket till val. Jag skoter det innan eller efter jobbet (arbetar antingen 8-16 eller 16-00) och pa min lediga dag forsoker jag aka ivag och gora nagot med barnen.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp