Graviditetstest?

Nussikan

Trådstartare
Finns det något annat sätt än UL för att konstatera en katt dräktig? Blodprov? Urinprov? Bara en fundering som dök upp...

Sv: Graviditetstest?

Tja, palpering. ;)

Annars borde det ju gå att kolla halten gulkroppshormon i blodet. Dräktighet=ökad halt gulkroppshormon. Tror dock inte att det görs.

Hmm, konstigt, det borde man ju lätt kunna göra på annat sätt också... Hur långt gången måste då en hona vara för att man ska kunna se något med hjälp av UL?

Tror det är 3 veckor som gäller för att UL ska vara något sånär pålitligt. Honan måste vara längre gången än så för att röntgen ska vara pålitligt (runt 45 dagar tror jag).

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
429
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama