Gravid trots negativt test?

Energi

Trådstartare
Är på BIM+6, har annars en regelbunden mens som kan diffa 1 dag ungefär. Har haft molvärk från och till, ökade flytningar, trötthet, kissar ofta och för första gången i mitt liv har det kommit vätska ur brösten, gulgrönvit tunn vätska. Sjukdomskänsla från idag. Nu på eftermiddagen har jag upplevt stickningar i nedre delen av magen, ovanför venusberget liksom.
Testade negativt igår, ringde BM som sa att det kan vara för tidigt för att ge utslag, jag hade enligt henne tydliga gravidsymtom.
När ska jag testa nästa gång? Är det för tidigt imorgon?
Jag vill så gärna! :bump:

Sv: Gravid trots negativt test?

Visst kan du testa redan i morrn igen, men om du inte vill "slösa pengar" på en massa test så skulle jag vänta några dagar åtminstone.

Åh jag förstår det egentligen. Men samtidigt har jag så svårt för att vänta, vill bara få ett plus nu liksom! Vad jag förstår fördubblas hcg varannan dag?

Är det helt uteslutet att jag kan vara gravid? På testet (clearblue digital) står det att det är 99,9% säkert efter BIM, så egentligen borde det ju vara kört? :(

Nejdå. Jag testade possitivt på BIM +15. Nu står jag dock här en vecka senare med ett misstänkt missfall, men det är en annan historia. Dröjde över 10 dagar efter BIM innan jag fick positivt med dottern. Så du kan absolut vara gravid!

Beklagar ditt misstänkta MF, har du barn sen innan?

Jag hoppas såklart innerligt på att jag faktiskt är gravid den här gången. Ska testa imorgon, visar det inget då testar jag igen på julafton (då är det BIM+10)

Annars tyckte BM att jag ska ta kontakt med min husläkare.

jag hade nog väntat till julafton... :) men å andra sidan väntade jag med att testa tills jag hade missat mensen två gånger om.

Haha åh säg inte sådär! Hade jag varit rik hade jag testat varje gång jag kissade (vilket är otroligt många gånger nu för tiden) :p

Tips: Ebay har väldigt billiga tester ;) tror jag betalade 12 kr för 10 st... Visade inget spök för mig alls, samt visade plus redan BIM -5 :)

Så kan man ta de dyrare testen sen för att bekräfta att de verkligen visade rätt. haha :D

Jag testade inte positivt förrän BIM+8.
Gjorde några test de fem första dagarna alla negativa så jag var övertygad om att jag inte var gravid (och såg engentligen ingen anledning till att vara det heller). Men så ett par dagar senare när det var skitkallt ute var jag ute på promenad med lilla hästen, och så fick jag så rysligt ont i bröstvårtorna. Nog för att det var kallt ute, men inte såå kallt. Så hemma bestämde jag mig för att köra ett test till och Hopps, så var det positivt! Sen födde sonen på BF+8 så jag är ganska övertygad om att jag inte alls var på BIM+8 vid plussandet utan bara trodde det, men att kroppen hade haft ägglossning vid en helt annan tidpunkt. Tror det är så i många av fallen faktiskt.
Lycka till.

Tips: Ebay har väldigt billiga tester ;) tror jag betalade 12 kr för 10 st... Visade inget spök för mig alls, samt visade plus redan BIM -5 :)

Så kan man ta de dyrare testen sen för att bekräfta att de verkligen visade rätt. haha :D

googla billigatester annars - de funkade som de ska här i alla fall ;)

fast de brukar väl visa väldigt mycket spökstreck? Var därför jag valde att inte köpa dem...

aha jag fick väldigt starka streck snabbt, hade läst innan att många hade testat starkt positivt med dem... men det är kanske olika.

Problemet med dem är vad jag förstod det som att de gör skuggor ibland när testet är negativt. Dvs - det är svårt att läsa av om det är negativt eller ett tidigt plus = fruktansvärt frustrerande.

KL

Har idag testat negativt igen, ingen mens i sikte.
Under kvällen och nu har jag haft väldig värk i nedre delen av magen, kan inte luta mig framåt. Molvärk, kramper och stickningar och mycket illamående. Hur ska jag tolka det?

det hade nog jag tolkat som att mensen är på g. Tyvärr kan den ju bli sen "utan anledning" ibland, och speciellt om man går och hoppas och innerligt önskar att det ska bli bebis. Håller tummarna för dig!

Jag använde också billiga tester (graviditetstest stav säljs den som) och testade tidigt. Jag skulle ju precis börja räkna ut min menscykel när jag blev gravid, just för att ha lite koll så jag vet inte exakt på vilken dag jag testade men jag tror att det var innan BIM. Suuuperstarka streck, gravidstrecket syntes innan kontrollstrecket.

Jag hade ju såna smärtor i början av min graviditet men har du testat negativt igen är det kanske så att mensen är på g. Avvakta någon vecka eller två och se :) Om du låter bli att tänka på det går det fortare, är det så att du är gravid har du "sluppit" ett par orosveckor ;)

Jo jag har barn sedan innan. Jag håller tummarna för att du får ditt plus snart, eller mensen, så lan iaf vet.

Delvis KL

Tack för alla tummar, det behövs!
Råkade be lite till gud förut också, även fast jag inte tror på nån sån :o

Ingen mens i sikte, värken är borta men lätt illamående kvar, och det läcker ibland ur brösten fortfarande.
Värken igår var extrem! Grät en skvätt och låg i fosterställning hela natten.
Bim+8 (snart 9)
Sambo tror att jag är gravid eftersom jag är så lättretlig, men jag tror mest att det är oron och besvikelsen..
Vill ha ett plus på julafton!!!

jag vet mer än en som testat positivt betydligt senare än så
vill minnas att vi för några år sedan hade en bukefalist som testade positivt först på BIM + 15 eller nåt sånt.
Och jag hade en gammal bekant som var tvungen att få bekräftat via UL, då alla sympom tydde på graviditet men testet var negativt - läääänge....

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 232
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Jag fick min senaste mens nån gång runt den 20e oktober, mellan 20 och 24 iaf. Kommer ihåg att jag tyckte den var konstig men minns...
2 3
Svar
57
· Visningar
18 773
N
Övr. Barn Frågar på detta forum eftersom jag antar att de flesta här har läst en grav test ngn gång... Bakrund: Hade vid ett par tillfällen...
2
Svar
24
· Visningar
8 113
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka