Gravid symptom men läkaren såg inget.

skuggan_

Trådstartare
Jag har haft gravid symptomer nu ett par månader (hade sex senast i början av september) så som illamående, extrem trötthet, min mage har växt brösten har börjat få mjölk m.m., orsaken till att jag vet det är för att min kompis som hade exakt samma symptom som jag har och hon har en son nu och frågade om jag visste fall jag hade mjölk så jag testade och det har jag. Alltså början.

Vi bestämde oss för att åka till akuten då jag hade ont ovanför venusberget och kände mig orolig eftersom jag har dessa symptomerna. Dem gjorde ett vaginalt ultraljud och kunde då inte se något.

Även om dem inte kunde se något så kan jag inte sluta tänka på det, jag undrar hela tiden om det kommer ett litet liv i alla fall eller om det har hänt något när dem inte kan se.

Va tror ni? Kan doktorn ha fel?

Förlåt för rörigt inlägg men jag vet inte vad jag ska tro.

Skuggan_
 
Sv: Gravid symptom men läkaren såg inget.

Jag tror nog att de hade kunnat se en graviditet på ett UL. Du skulle ju i så fall vara ganska långt gången om du senast hade sex i början av September.

Köp ett test och kolla med det om du ändå känner dig osäker
 
Sv: Gravid symptom men läkaren såg inget.

Jag gjorde VUL i v 7+0 och de kunde då se hjärtat och sånt, och även fostersäcken (tror jag det var?). Och det var ändå då 5 veckor efter 'befruktningssexet'. Så de borde sett något om det var en bebis. Däremot skulle jag kolla upp mig ordentligt, hormonerna kan ju hoppa igång av andra orsaker. Kolla upp livmoder och äggledare etc så du inte har någon cysta.
 
Sv: Gravid symptom men läkaren såg inget.

Men alltså, om du hade sex senast i början av september skulle du vara i v 20+ nu, och borde känna av fosterrörelser mycket tydligt? Också konstigt att läkaren gör VUL i så fall, så här sent i graviditeten så kan man göra ultraljud utanpå. Så såg läkaren inget ens på VUL så finns det inget, inte en chans att missa ett 20 veckor gammalt foster med VUL.

Har de inte sett ngt på VUL så behöver du nog inte oroa dig för cystor etc, de kan se rätt detaljerat när de gör vul.
 
Sv: Gravid symptom men läkaren såg inget.

Jag säger tyvärr som Mabuse - inte en chans att läkaren skulle missa ett foster med VUL, speciellt inte vid vecka 20. Då jag fick göra VUL runt vecka 20 så syntes det tydligt, även om det inte var just fostret vi skulle titta på då utan livmodertappen.
Jag skulle lita fullt ut på läkaren, men ta ett grav.test du för att få svaret där med.
 
Sv: Gravid symptom men läkaren såg inget.

Jag tror inte heller att det finns någon möjlighet till graviditet.
Prova dock med ett test för säkerhets skull. Det kan ju vara så att du haft ett tidigt missfall men kroppen har inte renat sig helt utan lever kvar i tron att du är gravid trots att du inte har ett levande foster.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning långt inlägg... Jag har ett jättejobbigt problem som jag sökt hjälp för - men läkarna hittar inget fel. Jag har (vad jag kallar...
2
Svar
28
· Visningar
10 005
Senast: Twihard
·
Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 287
Senast: Tora
·
I
Gravid - 1år hej! väljer att ha ett anonymt nick, tids nog kommer jag att skriva i detta forumet med mitt vanliga nick, men iom att få personer...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 604
Senast: laeikinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp