Gravid??? Problem med mage?? Sköldkörtel?? Diabetes??

hallonpaj

Trådstartare
Jag blir helt nojig och behöver lite hjälp. Haft oskyddat sex (inga kommentarer på det, tack) två gånger med en kille, men verkar ha mens normalt och regelbundet. Jag har under en längre tid, ca ett halvår haft problem med min mage som jag upplevt som uppsvullen och irriterad på flera sätt. Ibland känns det som om den ska "vända sig ut och in nästan" och gör skitont, grejen är den att jag upplever att besvären ökat sista tiden och också att ja blivit större. Jag har testat mig 4 gånger med grav. test men samtliga visar negativt.. så det borde ju inte vara något, men ändå, hur Vet man?? :S Känns ändå lite fånigt att söka hjälp när man har mens samt att alla test visar negativt.

Jag upplever mig också otroligt trött, har ioförsig även varit det under längre tid. Men det är nästan så det känns påfrestande på vardagen, på kvällarna kan jag tvärslockna sittande vid bordet innan jag ens hinner gå och lägga mig t.ex.. Är också frusen av mig, kan inte sova utan sockor på fötterna t.ex. och för det mesta blir det i mjukisbyxor och ibland långärmad tröja också när jag ska sova. Dessutom upplever jag ofta att jag behöver kissa väldigt ofta, är sjukt kissnödig på morgnarna och det blir fler toabesök nu än tidigare.


Vad tror ni?
 
Sv: Gravid??? Problem med mage?? Sköldkörtel?? Diabetes??

Jag tycker att du ska gå till läkaren. Det är inte bra att ha så ont i magen. Magen kan bli stor av massor av orsaker. När man är gravid brukar man inte ha ont i magen, det kan spänna till lite ibland men ont ska man inte ha. Brösten brukar också bli större och ofta lite ömma i början. Underlivet kan ändra färg och bli lila.
Jag tror inte att du är gravid, men jag har en vän som tog fem graviditetstest, alla visade att hon inte var gravid. Hon var säker på att hon var det men när hon ringde till gyn så sa de att det inte var någon risk om testerna visade negativt.
Tillslut gick hon dit och det visade sig att hon var rätt långt gången så hon fick göra en sen abort. Det var oerhört traumatiskt för henne. Så man kan inte vara helt säker. Detta var dock tio år sedan, testerna är säkert bättre idag.
 
Sv: Gravid??? Problem med mage?? Sköldkörtel?? Diabetes??

Har du kollat så du inte är glutenintolerant eller laktosintolerant? Vet de som har fått ont i magen och varit svullna vid dessa allergier.
 
Sv: Gravid??? Problem med mage?? Sköldkörtel?? Diabetes??

Gå till läkaren och be att få bli undersökt!

Trötthet kan orsakas av många olika saker, precis som de andra symptomen. Och om du misstänker gluten så sluta inte äta det innan du testat dig.

Dock tror jag inte att du är gravid, det är väldigt osannolikt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 823
Senast: __sofia__
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 884
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 074
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 824
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp