Gravid och har tävlingshästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sanette

Trådstartare
Jag har nyss fått reda på att jag är gravid!:banana:
Än så länge mår jag toppen! Nu till min fråga: Jag undrar hur länge har ni ridit och tävlat när ni va gravida? Jag har tävlingshästar som jag tävlar i dressyr och har tänkt att göra det så länge det är möjligt. Är i vecka 5 nu. Tror ni att det är möjligt att tävla i februari och mars då? Givetvis på mina trygga läromästare!;)
 
Sv: Gravid och har tävlingshästar!

Malin Baryard höll på till 6:e månaden och vann 1 GP och kom 2:a i en annan....
 
Sv: Gravid och har tävlingshästar!

Jag är inte rädd för att trilla av men däremot går det lite upp och ner med hur mycket jag orkar rida dressyr. Magmusklerna är mycket sämre känns det som och under perioder när livmodern växer så stramar det ibland. Hade jag varit du hade jag inte tvekat att anmäla mig men varit beredd på att kanske ställa in om dagsformen skulle vara lite kass. Är man trött och har lite ont har man ju inte världens bästa tålamod och dessutom kan det vara fel tillfälle att stressa över en tävling. Likaså kanske man inte ska ge sig på tävlingsklasser där man inte känner sig hyfsat säker men det säger ju sig självt.

Räkna ut vilken vecka du kommer att vara i och se vad som är beräknat att ske i din kropp då, tex här http://www.familjeliv.se/Gravid/. Själv är jag i v 15 och mellan v 15-18 nånting fördubblas bebisens vikt varje vecka och det stramar och jag känner mig allmänt lite hängig. Men ridning i sig har inte varit nåt problem annars, det är mest arbetet runt omkring (klättra upp på loftet, mocka, insläpp etc) som känns jobbigt. Ta din kropps signaler på allvar är nog det bästa råd man kan ge. Funkar det så kör men funkar det inte så försök att inte få för dig att till varje pris vara som vanligt. Jag fick onödiga ryggproblem när jag ignorerade min kropp och försöka leva på. Det är ju lite onödigt när det ändå gäller en ganska kort tid...
 
Sv: Gravid och har tävlingshästar!

Tävlade hoppning, dock inga höga klasser när jag var i v 19 och det var inga större problem. Kände dock av foglossningar i 2:a klassen när den var över. Ojojoj...

Men om du känner att du orkar. Go For IT!! *hejja*

Grattis förresten!!
 
Sv: Gravid och har tävlingshästar!

lillsyrran är i v.15-20 nånting (usch så dålig koll jag har) och hon tävlar sin häst i hoppning - ja det är väl bara 1 m nånting dom hoppar och det är världens snällaste häst...sen kör hon väl varje dag på jobbet tror jag ...

(hoppas det inte blir dubbelt nu)
 
Sv: Gravid och har tävlingshästar!

Jag tävlade dressyr förra helgen. Då var jag i vecka 17. Det var inga problem alls. Då var det nästan värre runt v 10-11, då tarmarna var svullna och kroppen inte hade vant sig ännu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 712
Senast: Linn-Nora
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 379
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 825
Senast: Cambrie
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp