Det är något som ialla fall jag har hört till f*rbannelse, "å är du gravid då får du inte lyfta tungt", finns det någon sanningshalt i det, och isådana fall vad innebär "tungt"? Det är ju ingen som reagera när jag bär på elin ibland, 2,5 år gamla, med att lyfta ena änden på ett bord som ska flyttas verkar var med risk för livet...
I vilken fas av gravideten är det "farligast" att lyfta tungt, osv...
Däremot efter förlossningen ska man tydligen kunna lyfta hur tungt som helst med tanke på dagens barnvagnar... Att en annan knappt fick lyfta alls då med tanke på snittet verkade ingen bry sig om...
Och om det blir snitt den här gången oxå, innebär det att jag inte får lyfta våran stora tjej då eller vad är tungt då?
Lite små saker jag har funderat över... Hoppas att någon har några vettiga svar...
I vilken fas av gravideten är det "farligast" att lyfta tungt, osv...
Däremot efter förlossningen ska man tydligen kunna lyfta hur tungt som helst med tanke på dagens barnvagnar... Att en annan knappt fick lyfta alls då med tanke på snittet verkade ingen bry sig om...
Och om det blir snitt den här gången oxå, innebär det att jag inte får lyfta våran stora tjej då eller vad är tungt då?
Lite små saker jag har funderat över... Hoppas att någon har några vettiga svar...