Gravid med nr 2 (tätt?)

Sv: Gravid med nr 2 (tätt?)

Nej det var det jag oxå tänkte, det kanske blir värre svartsjuka ibland när barnen lärt sig ha föräldrarna för sig själv för länge;)
Jag hoppas att ingen planerar sina familjer efter tidningsartiklar utan hur allt funkar & känns själv.
 
Sv: Gravid med nr 2 (tätt?)

Bara ett barn till! Låter lätt som en plätt :) Min första var 17 månader när jag fick två till. Nu har jag 3 barn under 2 år och i maj blir jag "mormor" då får min häst föl.

Mitt "stora" barn fick en docka med nappflaska ngr dagar innan småsyskonen kom hem.. sen matade vi gemensamt och det fungerade faktiskt i början. Sen kom svartsjukan och då gäller det att ha ögon i nacken och barnsäkra allt som går. Spendera mkt egen tid till första barnet så att han känner att han fortf. får ta plats och undvik konflikter. Han kan ju inte förstå sina jobbiga känslor kring nya syskonet så kan du göra känslorna mindre jobbiga är mycket vunnet! Det kommer nog gå jätte bra.
 
Sv: Gravid med nr 2 (tätt?)

Tack för alla nya svar!!!

Ni skriver om hur det blir sedan.. men hur upplevde ni graviditeten när ni redan hade en så liten?

God morgon! :D
 
Sv: Gravid med nr 2 (tätt?)

Tack för alla nya svar!!!

Ni skriver om hur det blir sedan.. men hur upplevde ni graviditeten när ni redan hade en så liten?

God morgon! :D

Jag väntar ju min andra. Lillkilen hemma är 6½ månad. Jag väntar barn i maj och det kommer bli ca 13 månader mellan dem. Jag är ju i vecka 10 nu så har ju inte gtt så långt. Nu är jag ensam med Stoffe, killen till det nya barnet ska jag flytta ihop med den 1:a februari. Det gör det hela lite jobbigare. KÄnner mig ofta väldigt trött och det blir för jobbigt vissa perioder att ta hand om alt. Men det viktigaste är ju lillkillen så det som försummas blir hemmet. Killen kommer hit sen och hjälper mig städa. Men visst händer det ofta att jag ringer och stortjuter till killen över att det känns väldigt jobbigt då lillkillen haft en dålig dg. Men allt går. Det blir bättre sen när mitten perioden av graviditeten kommer då man mår som bäst.
 
Sv: Gravid med nr 2 (tätt?)

Min storebror är 7½ år äldre än mig och min lillebror är drygt 3 år yngre än mig. Jag och min lillebror hade jättemkt utbyte av varann när vi var små. Vi lekte jämt (oftast på mina villkor ;) ) dock hade man ju inte så mkt glädje av storebror då. Som tonåring var det bra att ha en äldre bror som man hotade skulle ge någon stryk om de var dumma mot en :D

Numera har vi jättebr akontakt alla tre och vi pratar dagligen i telefon :)

Min son är exakt 2 år 10 mån äldre än min dotter och nu när dottern är 1 och sonen snart 4 så har de jättekul ihop. Sonen älskar sin lillasyster och leker gärna med henne. Tror det är bra med ett par år emellan. Rent praktiskt har jag ju lite hjälp och så av sonen nu t ex hämta blöjor osv :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp