gravid igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

semlis777

jag är gravid igen 3-4veckor efter missfallet,gjorde gravtest igår och det var positivt.är det vanligt att man blir gravid så snabbt? jag hade iallafall tänkt mej att det skulle ta 2månader.
 
Sv: gravid igen

grattis! håller tummarna för att allt går bra.

Ja - jag tror det är ganska vanligt att man kan bli gravid igen väldigt snabbt efter ett missfall.

Javan
 
Sv: gravid igen

Vill inte vara glädjedödare, men kan det vara hormonerna sen förra graviditeten som hänger kvar?
 
Sv: gravid igen

Min första graviditet slutade i missfall och jag blev då gravid igen direkt, vilket resulterade i sonen som i år fyller 15 år.
Likaså efter mitt andra missfall (mellan barn 2 & 3) blev jag gravid igen direkt. Vilket resulterade i en till dotter, som i år fyller 5 år :love: .
 
Sv: gravid igen

Jag blev gravid på en ggr efter mitt missfall, gjorde en skrapning okt 96, fick en infektion, men sen var Elin beräknad till den 21 augusti(behagade att komma ut den 9 september 97)
 
Sv: gravid igen

Gratulerar till graviditeten! Men jag håller med CillaW samtidigt, säkert att det inte är de "gamla" hormonerna som spökar? Har du varit på VUL och kollat läget? Håller tummarna för dig!
 
Sv: gravid igen

ok får testa mej om 2veckor igen,isåfall.
 
Sv: gravid igen

Gör du så. Fast jag rekommenderar vaginalt ultraljud. Då får du svart på vitt och det finns ett foster där eller inte. Hormoner kan spela en spratt rätt länge. Lycka till!
 
Sv: gravid igen

De sier at HcG nivået i blodet ikke er nede på 0 igjen før etter 6 uker etter abort :crazy:
Håper det ikke er så hos deg og at du er gravid igjen. Du kan jo være gravid igjen også uansett.
Selv ble jeg gravid bare 2 1/2 uker etter abort i desember og er nå til onsdag 12 uker!
 
Sv: gravid igen

Jag fick det förklarat av chefgyn på den avdelning jag låg på när jag var dålig att bästa sättet att bli gravid är direkt efter ett missfall för dels så kräver ibland kroppen hcg i viss mängd för att inte stöta bort fostret (om man fått flera missfall) och efter missfall så har man det. Och jag blev gravid direkt efter mitt missfall och det resulterade i en liten dotter nu 4 månader :love:
 
Sv: gravid igen

Jeg svarte til hovedinnlegget og det havnet tilfeldig som svar på ditt
 
Sv: gravid igen

trykker på 'svara inlägg" helt under alle innleggene. Feil tydeligvis :crazy:

(edit, skrivefeil)
 
Sv: gravid igen

Vid varje inlägg finns det Citat-svar, svara på detta och snabbsvar... Om man använder dessa knappar för rätt inlägg, då kan man se vem som du har svarat på, rättare sagt man kan se vilket inlägg du har svarat på...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 797
Senast: Manji
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 840
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp