Gräva inne?

karamelldrottningen

Trådstartare
Låter ni era hundar gräva inne? Som i deras korgar och i soffan? Jag har faktiskt aldrig reagerat på när de gräver, mattor och i korgen, inte äns i sängen. Ser det bara som att de "bäddar" till sig innan de får ro att lägga sig ner. Min gräver heller inte så ofta. Varför jag undrar över detta är att jag vet de som absolut inte alls tillåter detta med att hunden gräver, eller ja kraffsar snarare. Men vad är det värsta som kan hända egentligen? Att tyget går sönder antar jag, men är det hela världen? Äger inga äkta persiska mattor för den delen.

Sv: Gräva inne?

Överslagsgrävning stoppar jag, men annars inte. Sambon vill gärna vara mer restriktiv, men jag säger precis som du att det väl inte är hela världen om något går sönder. Nåja, soffan vill jag inte att hon gräver hål på men det hindras av att vi har ett vikt överkast över soffdynorna.

Ja, mina får absolut gräva och bädda som tokar om de känner för det. Men inte var som helst.
De har en hård plastbädd med gamla lakan och någon dyna osv där de får hålla på bäst de vill och det är även massor av gamla lakan i tantens bur. I buren kan tanten sitta och riktigt riva sönder lakan. Hon håller i dem med tassarna och drar med tänderna så man riktigt hör ett långsamt men ordentligt "ritch!" i tyget :p (därav att de inte får bädda överallt. Jag vill gärna ha hela sängkläder...

Mina får bädda:) Man ser ju också om dem verkligen gräver eller om dem bäddar, fast om dem bäddar överdrivet länge så säger jag: "Du är klar nu!" och då lägger dem sig alltid ner:p

Grävning inomhus uppskattar jag inte, vill inte få alla möbler förstörda. Men hon får bädda bäst hon vill!

kl

Inte gräva inne, isf om det är på en leksak eller deras liggdyna.
Inte i soffan, mattor eller säng:crazy:

Bädda lite i soffan är dock ok då dom oftast då ligger på filten, samma i sängen.

Vill ju inte ha sönderriven soffa:crazy:

Inte gräva, däremot bädda lite lätt. Om hon kommer igång för mycket blir hon så stressad av det att hon kissar där hon befinner sig, dvs i sängen tex.

kl

min bäddar , ibland lättare ibland mer intensivt:D

Om bäddningen börjar gå överstyr och han blir lite "besatt" så kan jag säga åt han att lugna sig lite och då sansar han sig:D

Beror på vart dom gräver, i bädden får dom hålla på hur mycket dom vill. Men inte i soffan(om det inte är en filt) och lite grand i sängen,om det bara är för att fixa till lite :)

Mattorna eller täcket i sängen ja, dvs krafsa ihop dem till en hög och sedan slänga ner sig och sova. Men börjar han krafsa på något som inte går att bädda utan kommer gå sönder, som soffan, så säger jag till.

Sina egna bäddar får han gräva och hantera hur han vill. Soffa och mattor säger jag ifrån om han krafsar för mycket.
Däremot är han inget fan av att bädda så det är ganska icke-existerande problem.

Sina egna bäddar får han gräva och hantera hur han vill. Soffa och mattor säger jag ifrån om han krafsar för mycket.
Däremot är han inget fan av att bädda så det är ganska icke-existerande problem.

+ 1 på den.
Så skönt, då slapp jag skriva :p

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 098
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 375
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Nu behöver jag verkligen eran hjälp! Detta gäller en rottweiler hane på 50 kg. I oktober flyttade jag, sambon och hunden hem till...
Svar
18
· Visningar
3 465
Senast: Hellas
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 225
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka