Grav.test, när?

Aaricia

Trådstartare
Spelar det någon roll när, efter mensen borde kommit, man gör test? Tycker jag hört någon gång att man kan få fel svar om man testar för tidigt.

Jag har spiral, men nu känns det konstigt. Har regelbunden(!) mens som verkar sen. Kan dock bero på stress i vardagen just nu (nytt jobb, ny bostad och annat som får mig ur balans)

Men igår morse mådde jag illa. Idag är det värre...:crazy: Något är inte som det brukar. :(
 
Sv: Grav.test, när?

Har två barn och är gravid igen, har gjort test redan nån dag innan mensen vart försenad och de har visat positivt redan då. annars säger de samma dag som du väntar mensen.
 
Sv: Grav.test, när?

Illamående behöver inte va en symptom, för alla mår inte illa när de blir gravida ;)

RFSU's test är känsligare än t.ex. Clearblues för graviditetshormon, är man en låghormonare kan det dröja tills 4 veckor efter man skulle haft mens innan man får ett positivt svar på stickan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 528
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 370
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 818
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 554
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp