G

Gizoba

Säger jag till Zodiac småsyskon Skywalker (e:Gimmick) och Starlight (e:Gomir) som igår gick godkända på Tjust 50 km och PP samma tävling med sina ägare Anna och Karin!
Själv var jag i Värmland och hämtade hem min nya häst. Ett 1 årigt sto vid namn Gazca ox e:Gimmick u:Cindela ue:Cadyk uue: Espartero.
Nu känns det roligt igen med hästarna efter förra årets HELL!
Och jag är så otroligt glad att jag lyckades lirka loss Gazca ur Annes ömma vård och fick förtroendet att köpa henne.
Min förhoppning (och tro) är att hon kommer bli en underbar distanshäst med det steget och psyket.
Jag ser ljust på framtiden! Och det är roligt med unghäst igen! Även om det tar många år tills vi är på distansbanorna men vi har lite andra planer medan vi väntar på det!
Helt ointressant kanske men ibland bara bubblar det och vill ut!
En glad Mona vid tangent bordet. :D

Sv: Grattis!

:bump: vad roligt för dig,efter regn kommer solsken, cardigan här hemma är ochså jätte fin fasten jag aldrig hadde trott det går i full träning igen och har återhämtat sig.lycka till mvh anne:banana:

Tack Mona! Det var så roligt! Och Grattis till nya hästen, ska bli spännande att följa er framfart på distansbanorna i framtiden.

Vad kul att du tyckte det var roligt! :D
Då har vi fått en ny distansryttare nu, och det är verkligen bra!
Blir det CR på Dacke nu för dej och Starlight?

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge....eller hur det nu var:smirk:
För sju år sedan betäckte jag Bionda med Gimmick för jag ville ha en trarab och rida distans på, med förhoppningsvis det bästa med sig från både mamma och pappa.
Han överträffar mina vildaste förhoppningar och jag är verkligen jättenöjd med honom även om vi har hur mycket som helst kvar att träna på :angel:
Det är något speciellt med hästar man har vuxit ihop med under en så lång tid.
Jag var naturligtvis stolt som en tupp (eller kanske som en hönsmamma skulle Karin säga:rofl: ) över att se Starlight och Karin göra debut tillsammans!

Mona: Ja, nu är jag ännu mer distansbiten! Det blir inte Dacke för vår del utan jag kommer att rida en till PP på Lilla Valdemarsviksritten, egentligen borde jag gå upp på 5 mil men när ritten ligger så nära så vill jag passa på att rida den. Och sedan ska vi ta oss upp på 5 mil på Fornaboda är tanken. Längtar!

Anna: Mer som en tupp faktiskt! Hönsmamman var min egen mamma!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka