Gratis antivirusprogram?

Riley

Trådstartare
Ja, som rubriken säger, vilka gratis antivirusprogram/brandväggar kan ni rekommendera? Har alltid kört Norton vilket slöat ner datorn något infernaliskt, och nu när prenumerationen på det gått ut tänkte jag kolla efter något bättre istället. Och jag vill ha ett okomplicerat program, bör tilläggas. Så alla åsikter - hitåt.

Och jag såg den andra tråden som var uppe för inte så länge sedan, men eftersom jag uppfattade det som att det spelar roll om man har router (vilket jag har) eller inte, så kör jag en egen.

Sv: Gratis antivirusprogram?

Vet inte om dom är bra, men dom finns att ladda ner på http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.113116

Om du har Telia som leverantör så har dom ett antivirusprogram som är gratis att använda. ( Dom kallar det för "säker surf" )

/ Mandrake

Väntar på om någon har något att säga om dem. :)

Vet du om Telias är bra? Har alltid varit lite misstänksam mot sådana program som följer med "på köpet".

Jag prövar att ladda hem Avast home edition nu. Har haft samma som dej innan. vet ju inte om detta är bra, men borde väl va bättre än inget?

Om datorn blir full av virus är det inte bra! :D
Nämen, bara det inte slöar ner datorn så. Och så bör det ju lämpligtvis skydda också och helst vara någorlunda enkelt att använda. Du kan ju ge ett utlåtande när du hunnit testa det.

har AVG Anti-Virus Free Edition, funkar utmärkt. googla! :)

Tack, ska kika på det.
Nu såg jag att det bara vara antivirus i gratisversionen, så kör du någon separat brandvägg?

Senast ändrad:

Om datorn blir full av virus är det inte bra! :D
Nämen, bara det inte slöar ner datorn så. Och så bör det ju lämpligtvis skydda också och helst vara någorlunda enkelt att använda. Du kan ju ge ett utlåtande när du hunnit testa det.

Nu har jag installerat det, och de gjorde någon sökning efter att ja startade om. Och nu står det att jag är skyddad. Är de bra?

*noll koll på datorer*

Telia använder sig av F-Secure som antivirusprogram. Jag har det på en av datorerna hemma. Funkar bra enligt mig. Har inte fått in något virus i datorn ännu (vad jag vet). Har kört med det i ca 1 år nu.
Va f-n det e ju gratis och fri support om det skulle strula. Kan inte bli mycket bättre tycker jag.:) ( Programmet innehåller en brandvägg oxå )

nej, har haft men det förslöade datorn. har råkat ut för ett virus en gång då jag accepterade ett skickat virus på msn rakt utav, så jag fick köra igenom några gånger. men nu är datorn helt frisk.

Om det håller vad det lovar är det väl bra... förhoppningsvis. :angel: Är också helt nollstäld inom datorområdet.

Mandrake: Låter bra, ska ta och kolla upp det med! Tack för tipset.

KL

Jag kör också AVG antivirus, och så Windows egna brandvägg. Virusprogrammet verkar fungera bra, men Windows-brandväggen har man ju hört ett och annat om, så troligtvis kommer jag inom kort (när jag får lite överskott på pengar :p) byta till Kaspersky antivirus + brandvägg.

Ang. Avast! så hade jag det också en period, men gratisversionen verkade vara tidsbregränsad, tyvärr...

Men testa och se, jag är inte helt hundra. Jag vet bara att jag hade det programmet länge utan problem, men när jag fixade det till min mamma också, så visade det sig vara tidsbegränsat.

Jag använder Avira Antivir som antivirusprogram och ZoneAlarm som brandvägg (bägge är gratis). Har använt dessa ett tag och tycker dom funkar bra, men dom är väl inte heltäckande. Hade på min andra dator ett jobbigt angrepp av spyware som tog ett antal dagars arbete att få bort. Men lägger man till något bra program som skyddar mot spyware (jag har blivit rekommenderad Spybot S & D) så borde man väl ha ett bra skydd.

Jag har både Spybot S&D och Ad-aware som komplement till mitt antivirusprogram. Använder mest det sistnämnda dock.

Delvis knapp.

Tack för alla förslag, ska testa några olika och se vilket jag kommer fram till är bäst. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka