I

Isidor

Hej skulle bara vilja veta om ni har någon aning om hur mycket näring gräset innehåller nu. Har nämligen fått större hagar i stallet så nu har dom massa gräs att äta . Om man vågar ha dom där hela dagarna. Innan hade dom inget gräs att äta. :bump:

Proteinvärdet sjunker snabbt efter midsommar, höst och minusgrader tar bort rejält med protein men mj kan säkert finnas kvar. Sen skulle jag inte lita fullt ut på TS och struktur i ett sådant gräs.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
559
Senast: matson
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
539
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info