Granntant som lägger sig i..

movi

Trådstartare
Fick för 2 år sen en liten kisse-bebis till stallet,för 1 år sen bytte vi stall,då fick Pysen följa med!
Nu har jag min häst inhyrd ca 1 km från min bostad,det har Pysen upptäckt,kommer dagligen hem och äter 2 g/dag,han kommer in här ibland,sover en stund och vill sen ut!Är bara inne ca 2 timmar!
Men granntanten tycker att jag är en grym människa som har katten i stallet,nu när det går mot vinter!Ja,överhuvudtaget är jag grym,som låter honom springa ute! Och enligt henne,så är det förbjudet med stallkatter!
Jag har sagt att vill han bo här hemma i vinter så är det ok,men vill han bo i stallets uppvärmda fikarum med kattlucka,så får han göra det! Jag kan inte tvinga Pysen till nåt han inte vill!
Hon springer och matar honom flertal gånger om dagen,fixar en sovplats i trappen,där vill han inte vara,så fort jag ser henne så får jag höra stackars katt!
Jag har fixat till vårat toa-fönster,en bräda,så dagtid så kan han gå in och ut här som han själv vill(Ej så högt,ca 1,5 m)
14690463.jpg

Överreagerar jag på granntanten?

Sv: Granntant som lägger sig i..

jag hadde blivit fly förbannad. för så länge katten mår bra så kan den ju inte lida. stå på dig. han är väldigt söt.

Jag skulle nog reagera på detta, om det var så att katten går längs trafikerade vägar etc. Det känns liksom lite onödigt riskfyllt.

Verkar som din grann-tant är lite ensam, kanske hon skulle vilja ha en egen katt o pyssla med så kanske hon lämnar din ifred!;)

Nej,Pysen går inte på någon större bilväg,det är ca 1 km grusväg,den trafikeras endast av dom som äger stallet och dom som har hästar där och besökare!
Men när jag har sett Pysen springa häråt,så genar han övet gärdena!:)
Jag bor precis i början av grusvägen och har stallet i slutet av grusvägen!
Egen katt? Hon har 2 egna innekatter!:crazy:

Ja,kan ju berätta lite om hur det går..
Han vägrar fortfarande vara här inne på nätterna,jamar och vill UUUUUUUUUT! Men på morgonen,då sitter han är utanför dörren och jamar HÖGT och vill in och sova o kela o leka! Just nu ligger han i soffan och sover! Men varje kväll,så ställer jag ut käk åt honom vid trappan,han kommer vid 21 och äter och sen drar han!
Men jag tror att när det blir väldigt kallt,då kanske han vill vara här inne!
Häromdagen fick han tyvärr rejält med stryk av vovven,då han lekte med hennes leksak,den var ny och fin!
Men han lärde sig att hennes hörna går man inte till..
Det är ok om vovven morrar lite,men jag accepterar inte "släng med liten katt",så vi hade en liten lektion i uppförande!

Kan du inte sätta in en kattlucka så han kan gå ut och in som han vill? Då kan ju inte tanten klaga.

En sån här knastant bor 20 m från mig. :crazy:

Det är såååå synd om alla katter utomde hon har hand om och hon bara måste mata dem alla och ha dem inne hos sig. Fönstret är öppet jämt, även mitt i smällkallaste vintern och alla grannskapets katter går in och ut som de vill.

Nån egen katt har hon aldrig skaffat, utan brukar ta över andras eftersom de enligt henne "hellre vill bo med mig och då ska jag inte hindra dem". Hon ringer inte ens polisen innan hon tar in en katt, för "det är ju ingen idé".

En grannkatt har praktiskt taget flyttat in, som är öronmärkt och kastrerad. Jag har sagt åt henne att hon måste göra upp om vem som äger katten, men hon kommer med undanflykten det inte går prata med rätta ägaren.

Hon ställer ut Friskies skittorrfoder åt min hane på uteplatsen :mad: och låter honom sova inne hos sig. Där får han svulla rökt skinka, så jag förstår han mer än gärna går dit.

Han var borta flera dagar tidgare i höst och jag var jätteorolig, trodde han var död. Men har förstått det var inne hos henne han var.:mad:

Jag har pratat med henne men försökt vara diplomatisk, motivera varför hon inte ska hålla på som hon gör. Bestämd men inte elak eller en sur.

Friskisen är borta i alla fall, men frågan är om något annat har gått in. :crazy:

Bor du och jag grannar..:eek:Det låter ju som min granntant..

Jag bor i ett 4familjshus ute på landet,har tänkt på det där med kattlucka,men jag måste fråga han som äger huset,om jag får karva lite i dörren,så han iaf kan komma in i trappan! För det är nog inga problem för granntanten,hon ställer 7 ton mat där till den stackars katten,och sen ställer upp dörren lite,så kraken kan få komma in en stund och äta och bli varm!

Jag bor norröver. Tror du hon har klonat sig...? :p

Ja,kanske eller en släkting,du vet det var många finnar som kom med finska vinterkriget..nä 2a världskriget,en kanske tog närmaste vägen och stannade uppe vid dig och en fortsatte söderut och stannade hos mig..

:rofl: Hon har finskt påbrå! Tänk om de är släkt...

asså jag tycker att det låter som att din katt har värsta drömlivet! stallkatt är väl super + att få komma hem till matte när det behagar... vad gnäller tanten över lixom :crazy:

Bor ni på bottenplan? Isf kan du ju ha ett fönster på glänt med en landgång upp där han kan gå in. Mina föräldrar har bytt ut ett av sina små fönster i sovrummet mot en skiva och i skivan har dom satt en kattlucka med ramp på båda sidor, då är det bara att ta bort skivan och sätta tillbaka det riktiga fönstret när dom flyttar :)

Ja,jag kan också tycka att han har det bra,lider lite när han vill ut på kvällen,känns hårt att slänga ut honom i mörkret,men det är ju det han vill,och jag kan ju inte binda honom i elementet!
Men som en klocka sitter han där varje morgon vid trappan runt 7 och vill in och äta och sova..Ja,det är klart han får komma in och sova och kela och så!

15942041.jpg

15826125.jpg

Vad smart!:idea:
Kan ju vara något att fundera på!
I somras hade jag toafönstret öppet,och en stol nedanför,så han tog sig upp via stolen,till vattenslangshållaren och in genon fönstret!

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 992
Senast: Puffindog
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
647
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
3 435
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar