Grannkonflikt om hästhållning

Sv: Grannkonflikt om hästhållning

"Kommunens hälsoskydd har besökt gården men inte funnit något att klaga på"

Men om det bestämdes att det skulle finnas max två hästar samt att gödslet skulle skötas på ett speciellt sätt - och detta nu inte sköts igen..
Då borde det väl finnas "något att klaga på" ?

Eller kanske det gamla beslutet inte gäller längre?

Jag bor inom denna kommun, jag tror jag vet vilken granne och vilka hästar det handlar om. Vanligt tjafs helt enkelt då våran kommun finns det folk som älskar att tjafsa med folk som faktiskt tar hand om hästarna.. Vet inte så mycket fakta bara att det finns idioter i våran kommun.

Men om det bestämdes att det skulle finnas max två hästar samt att gödslet skulle skötas på ett speciellt sätt - och detta nu inte sköts igen..
Då borde det väl finnas "något att klaga på" ?
Men om man klagar fast det bara finns två hästar och gödselhanteringen sköts då blir det annorlunda

Det är så trist med folk som har gjort det till sin livsuppgift att klaga på andra. Skulle kommunen inte kunna ha någon form av vuxendagis där alla som är så uppenbart missnöjda med sina egena liv kan få leka/klaga av sig. Klagomur kanske......

Att folk bara orkar hålla på och tjafsa! :crazy:
Det är för mig en gåta att så pass många människor har som största intresse att vara besvärliga, tjafsa och gnälla på allt och alla! Skaffa ett liv för h-e!
Men å andra sidan är det väl inte förvånande, man blir ju rätt chockad när man ser Grannfejden på TV3, i allafall jag undrar ju hur sådana människor ens får gå lösa utan förmyndare! :crazy:

Och i det här fallet, djur finns på landet pucko, flytta in till stan då om du vill slippa djur!

Håller med.. Jag lever i denna kommun, folk har varit på oss också med anmälningar men som vanligt anser myndigheterna att vi sköter djuren på ett mycket bra sätt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 644
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den amerikanska skådespelaren Tom Selleck, kanske mest känd som TV-deckaren ”Magnum” på 1980-talet, har vunnit en...
Svar
0
· Visningar
862
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama