Granngården lanserar eget hästfoder

Sv: Granngården lanserar eget hästfoder

Eeeeeh? Vad är det vi hittills har köpt i alla år för DYRA pengar då? Inte svenskt? Inte bästa kvalitet?

Jo, men det har varit fler led som ska ha betalt, så du har betalat mer än du nu kommer att behöva göra eftersom många led är borta.

precis som ramona säger!

Det är viss skillnad på att köpa krafft havre för runt 7kr/kg än om man köper lantmännens egen (köpte havrekross sist) för runt 4kr/kg

Och vill man åka ut till bonden själv så brukar det kosta 2kr/kg men är kanske inte så rensad (vilket inte gör mig så mycket iofs)

Detta är ju dock ren säd men det blir ju samma princip med deras färdigfoder :)

Krafft ägs av Lantmännen, Granngården är sålt till ett riskkapitalbolag.

Blir intressant att se vad de anser är "ett bra pris"! :cool:

Och om det näringsmässigt är lika "smalt" som Krafft som förutsätter idealhö om det ska gå att få en bra foderstat!
Och om de med det fodret kommer precis som Krafft att rekommendera ett alldeles för långt stråfoderintag?

kopparberg - skeptisk till färdigfoder...

jag vet inte vilket som är vilket. för mig är lantmännen, granngården och odal samma :o :D

precis som ramona säger!

Det är viss skillnad på att köpa krafft havre för runt 7kr/kg än om man köper lantmännens egen (köpte havrekross sist) för runt 4kr/kg

Och vill man åka ut till bonden själv så brukar det kosta 2kr/kg men är kanske inte så rensad (vilket inte gör mig så mycket iofs)

Detta är ju dock ren säd men det blir ju samma princip med deras färdigfoder :)

Det är inte samma havre, krafts havre är matilda havre en mkt dyrare havresort (högfettshavre) som dels är svår som sjutton att hitta någon bonde som odlar för den odlas bara på kontrakt och den är som sagt dyrare har inte hört någon som fått tag på den ens från bonde under 4 kr.
Tyvärr är denna havre sort väldigt mkt bättre att fodra med om man har häst som behöver energin men blir lite kocko av vanlig havre. Har surt fått slanta upp det höga priset då enda bonden som hade kontrakt för den här i området flyttat lagom tills jag fick upp ögonen för den.

Nån som vet när dom kommer ha fodret i butiken??

Vet inte om det är samma i alla städer, men i jönköping finns det :)
Jag köpte en säck müsli. Är mycket nöjd, bra värden & fin kvalite.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ett nytt sadelregister, Sellamigo, utvecklat i Sverige, har tagits fram för att avskräcka sadeltjuvar. ... Källa / Läs mer...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: Bregen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter protester från kunderna har Granngården brutit sitt samarbete med organisationen Djurskyddet Sverige. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
1 015
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Djurskyddet Sverige är besvikna på att Granngården inte tog deras gemensamma insamling till katthem i försvar ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
650
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon har tre före detta travhästar som nu gör bra ifrån sig som rid- och hopphästar. Och hon får dem att göra det hon vill utan tvång och...
Svar
0
· Visningar
315
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama