Grannens katt lår min gul och blå :(

H

HeRomer

Jag har en kastrerad hankatt och den senaste tiden har han kommiot hem halv ihjölslagen från min sida. har varit inne hos vet en gång då de fick söva ner honom och göra rent en klo då den va helt söndertrasad... och bara några månader senare händer detta igen fast då är nästan alla klor helt söndriga. men de klarar sig och jag behöver ej åka till vet men han har stora variga sår överallt som nu tack och lov har läkt.

igår va jag ute och hörde dem börja bråka igen och då såg jag vem han bråkade med (har ej vetat det innan bara att det varit en svart katt då han haft svart päls på sina klor) det av hennes lilla honkatt som föddes sent i höstas.. jag har frågat ägaren flera ggr om hennes katter ngn gång har haft sår eller liknaden, men nej har hon svarat...

min undran är nu får man säga till henne att hon ska hålla koll på sin katt eller ska jag som ägare till den sönderslagna katten bara hålla tyst:confused:

SLÅR ska det vara :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grannens katt lår min gul och blå :(

du kan ju alltid hålla reda på din katt, bara släppa ut den under uppsikt.

du kan ju alltid hålla reda på din katt, bara släppa ut den under uppsikt.

men jag tycker ju att han ska gå fritt.., men nu den senaste tiden så har han mest fått va inne och det funkar för honom d han är ritkigt trött o sover för det mesta..

Ifall honkatten inte är kastrerad kan du be grannen göra det, katter brukar bli lugnare och mindre revirkänsliga då.
Som det är nu går ju inte att ha det.

men jag tycker ju att han ska gå fritt.., men nu den senaste tiden så har han mest fått va inne och det funkar för honom d han är ritkigt trött o sover för det mesta..
Den andra kattägaren tycker antagligen samma sak, att hennes katt ska få gå fritt, så det blir antagligen du som får se till att hålla din egen katt under uppsikt. Våra katter får bara vara ute dagtid och våra hundar håller tomten fri från andra katter om de är ute. :D

Den andra kattägaren tycker antagligen samma sak, att hennes katt ska få gå fritt, så det blir antagligen du som får se till att hålla din egen katt under uppsikt. Våra katter får bara vara ute dagtid och våra hundar håller tomten fri från andra katter om de är ute. :D

vi har två hundar somm brukar jaga hennes katter men det hjälper tydligen inte. och han är bara ute på dagarna.. inte ofta han e ute på kvällarna heller.. hennes e nästan ute dygnet runt.. men men vet att jag ej kan begära att hennes katt ska hålla sig inne.. ja kunde bara önska att min stora kastrerade hankatt kunde slå tillbaka på den lilla tjejen.. han e ju dubbel så stor.. men han e ju för snäll elelr ngt sånt..

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 690
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 768
Senast: Dino
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka