Grannens katt/er har börjat markera på min bil!

Rie

Trådstartare
Den/de kissar på nummerplåten och ibland t o m upp på motorhuven ...:crazy:
Vad kan jag göra för att förhindra detta?

Hittills har jag inte haft något emot råttjägarna på vår gård men nu har de/n gått över gränsen...kommer att lukta lagom kul när det blir varmt....:devil:
 
Sv: Grannens katt/er har börjat markera på min bil!

Är dom kastrerade? Om du vet vem som äger katterna så ta upp problemet med dom. Är dom inte kastrerade så är det väl första steget.
 
Sv: Grannens katt/er har börjat markera på min bil!

Jag vet inte om de är kastrerade. Sommartid vet jag att jag sett andra katter passera också, men dessa två brukar ha sin dagliga morgon och kvällsrunda förbi oss. Syns kattspår i nysnö också men tyvärr står det inte vilken katt dessa tillhör......

Undrar om grannen är så pigg på att kastrera sina katter bara för att jag säger att de markerar på min bil......jag kan ju inte bevisa att det är någon av dem - om jag nu inte skulle råka se den skyldige "in action".
Inte så troligt eftersom båda är ganska skygga. Den ena försvinner som en avlöning när han får syn på en, den andra kan man ev få prata med på håll.

Något antikatt man kan strö runt bilen som "mur"?
 
Sv: Grannens katt/er har börjat markera på min bil!

Det finns fy-kristaller som du kan prova. Dessa strör man runt där man inte vill att katter ska vara. T.ex runt trädgården. Tyvärr håller de inte för så mycket regn/snö utan man får lägga ut nytt ganska ofta. Be din granne att köpa hem eftersom det är deras katter.
Du kan också prova att spraya citronluktande rengöringsmedel ihop med ättikssprit på däcken på bilen. Det kan avskräcka lite om du har tur.
Vissa katter bryr sig varken om ättikssprit eller fy-kristallet tyvärr.
 
Sv: Grannens katt/er har börjat markera på min bil!

enklast är det att sätta in bilen i garaget alt ha ett billarm som tjuter då nån kommer nära (skulle nog skrämma iväg katterna).

Svåraste är att få grannarna att se till att hålla deras pinkande katter inomhus. antar att de tom är okastrerade.
 
Sv: Grannens katt/er har börjat markera på min bil!

Katter lär ogilla ätticksprit. Läste att det är et gammalt knep att smörja det på trösklar (ute). Då undviker katter att gå in där.

Testa att smörja bilen med det. Inte hela:p såklart med dutta dit fläckar så det stinker lite..
 
Sv: Grannens katt/er har börjat markera på min bil!

Sätta in bilen i garage går inte så bra. Vi har två bilar och ett garage. Den nyare (sambons) bil står i garaget.
Skulle min bil ställas där antar jag att kissemissen/kattskrället skulle pissa på den nyare bilen också eftersom den ju då skulle stå på samma ställe som min står på nu.....

Ska inskaffa något man kan spreja på, tvätta upp bilen och sätta dit medlet. Så får man se om det blir någon skillnad.

Billarm känns som väldigt överkurs eftersom vi passerar bilen åtskilliga gånger per dag när vi är hemma.....larmet skulle gå gång ofta - och inte bara för katter....
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två honkatter, 12 och 15 år, samt en hund som är 8 år. Den äldsta katten är klok, mild och anpassningsbar, medan den yngre är en...
Svar
12
· Visningar
3 240
Senast: Lotus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
Övr. Hund En liten bit härifrån ligger det en gård alldeles bredvid vägen. Inte sådär superintill man kan se ibland, men nära. Där bor det 2...
Svar
9
· Visningar
2 663
M
Övr. Katt Har en 8½ årig kastrerad kattpojk som är van vid att gå ut och in som han vill i huset. Har gjort detta alla åren hos min mamma (vi...
Svar
9
· Visningar
1 689
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp