Bapelsin
Trådstartare
Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är sju år gamla, födda och uppvuxna i ett stall. De har i princip aldrig varit inne. De är dock inte förvildade utan hur keliga och mysiga som helst och har tagit flytten till civilisationen jättebra! Problemet är att jag bor i radhus och således har jag grannar. En av dessa grannar har fått för sig att jag missköter katterna eftersom de nästan alltid är ute. Trots att jag förklarat för henne hur de vuxit upp och att de inte vill vara inne. De får vara inne hur mycket de vill men de vill inte. De kommer in och äter och går sen ut igen. Dock sitter de på trappen och jamar när de vill in, men jag är ju inte tankeläsare och vet precis när jag ska öppna och släppa in dem, och ibland är jag ju såklart inte heller hemma. Detta har fått grannen att börja ta in katterna till sig. Och ge dem mat inne hos sig. Nu har en annan granne talat om att min ena katt tydligen både kissar inne och kräks hos grannen. Antagligen kissar han inne för att han inte får gå ut, och jag antar att han kräks pga maten hon ger honom. Han har aldrig varken kräkts eller kissat inne hos mig.
Imorse ringde grannen på och sa (skrek!) att hon ska anmäla mig för djurplågeri för att lagen säger att katterna måste ha tillsyn två gånger om dagen, och hon hävdar att de inte får det. Grejen är att jag ibland jobbar långa arbetspass (som max fyra dygn), och då tar min tonåring hand om katterna med hjälp av en väninna till mig. Sonen går hit varje morgon och varje kväll, och han går också hit efter skolan varje dag och är här i några timmar för att umgås med katterna. Väninnan kommer utöver detta minst en gång om dagen. Problemet är att eftersom grannen tar in katterna så kan mina kattvakter inte släppa in och ut dem och ge dem tillsyn och kärlek. De är ju inne hos henne!
Jag älskar mina katter, mina barn älskar sina katter, och katterna älskar att bo här. Men de vill vara ute. Jag känner mig så himla ledsen och modstulen. Ska jag behöva omplacera katterna bara för att slippa grannen?
Vad ska jag göra??
Jag har såklart sagt till grannen att hon inte ska ta in min katter till sig, och jag har förklarat flera gånger hur katterna tidigare bott och att de vill vara ute, men hon lyssnar inte. Hon hävdar att eftersom de kommer in till henne vill de vara inne. Samtidigt kissar den ena som sagt inne hos henne...
Imorse ringde grannen på och sa (skrek!) att hon ska anmäla mig för djurplågeri för att lagen säger att katterna måste ha tillsyn två gånger om dagen, och hon hävdar att de inte får det. Grejen är att jag ibland jobbar långa arbetspass (som max fyra dygn), och då tar min tonåring hand om katterna med hjälp av en väninna till mig. Sonen går hit varje morgon och varje kväll, och han går också hit efter skolan varje dag och är här i några timmar för att umgås med katterna. Väninnan kommer utöver detta minst en gång om dagen. Problemet är att eftersom grannen tar in katterna så kan mina kattvakter inte släppa in och ut dem och ge dem tillsyn och kärlek. De är ju inne hos henne!
Jag älskar mina katter, mina barn älskar sina katter, och katterna älskar att bo här. Men de vill vara ute. Jag känner mig så himla ledsen och modstulen. Ska jag behöva omplacera katterna bara för att slippa grannen?
Vad ska jag göra??
Jag har såklart sagt till grannen att hon inte ska ta in min katter till sig, och jag har förklarat flera gånger hur katterna tidigare bott och att de vill vara ute, men hon lyssnar inte. Hon hävdar att eftersom de kommer in till henne vill de vara inne. Samtidigt kissar den ena som sagt inne hos henne...