Grafikkort borta???

C

CurlySue

Hjälp min dators bildskärm har slocknat ... En HP XE3L-gf (2002 års modell) tror att det kan vara grafikkortet.

Men hur får jag tillbaks den funktionen? Har förssökt alla knep, t ex systemåterställning.

Bytte op-system för nåra veckor sedan från XPHome till Proffsversionen. Kan det ha ett samband? Det gjorde jag dock inte på egen hand utan en datasnubbe gjorde det åt mig. Är det några drivrutiner som inte passar ihop?

kopierar in "info om den här datorn" från XP-help (prof.versionen)
Maskinvara
Komponent Status Uppdaterad Hjälp
Grafikkort null null null

Vad betyder ovanstående?

Jag har även kollat egenskaper bildskräm och bildskärmskort där står ingenting det är tomt...

HJÄLP MIG
ar desperat nu :( :(

PS Kan koppla in extern skärm utan problem DS
PS2 har även problem med att tangentbordet inte vill skriva vissa bokstäver. Externt tangentbord löser även dessa problem eller om jag använder skärmtangentbordet.
 
Sv: Grafikkort borta???

Det låter iaf helt klart som att ditt grafikkort inte är rätt installerat. Leta rätt på nya drivrutiner för grafikkortet (finns säkert att ladda ner på nätet om du söker) och installera dem. Vad gäller tangentbordet vet jag inte, men det kan säkert vara drivrutiner det med. Drivrutinerna försvinner ju om du formatterar om och installerar nytt operativsystem!

/Erica
 
Sv: Grafikkort borta???

ok, Tack för svar. Har haft en datasnubbe att titta på eländet ;) det verkar som om det är fel på hårdvaran, dvs skärmbelysningen har nog pajjat. Så det blir att skicka in på garantirep :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp