Gråa papper

miarace

Trådstartare
fundera lite på vad en häst med gråa papper få delta i .
Vet att dom inte få delta i breeders men är det någon som vet ?
 
Om jag förståt saken rätt så får de ju delta i 3-års men kan inte komma "vidare" även om den är super. Inget breeders som det är nu men sedan får den gå Falsterbo och elmia. Godkänd hingst är kört, sen ställer man ju även till det för kommande avkommor om det är ett sto. Tror inte man kan stamboka stoet heller. Har brottats med detta också och valde istället att klödda och stambokföra i oldenburg istället. I längden blir det bättre med en häst som har "gröna papper" i nåt förbund. Så kände jag I alla fall efter en massa intervjuer av kunnigt folk :up:
 
Antar att du menar i SWB?

Reglerna ändras från olika år. Nu får de delta i bedömningar men grönpapprade har företräde. Det går inte att få diplom.

Man stamboksför inte ston i SWB nu för tiden. Däremot får avkommor grå eller vita papper beroende på om de är efter godkänd hingst och varför stoet fått grå papper.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 633
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 259
Senast: RedQueen
·
Ekonomi & Juridik Lång historia kort,för en dryg månad sen fick vi en äldre haflinger tjej utav min dotters kompis mamma. Dom hade i sin tur fått hästen...
Svar
11
· Visningar
1 264
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 520
Senast: Jaasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Shettistråden del II

Omröstningar

Tillbaka
Upp