Gråa papper

miarace

Trådstartare
fundera lite på vad en häst med gråa papper få delta i .
Vet att dom inte få delta i breeders men är det någon som vet ?

Om jag förståt saken rätt så får de ju delta i 3-års men kan inte komma "vidare" även om den är super. Inget breeders som det är nu men sedan får den gå Falsterbo och elmia. Godkänd hingst är kört, sen ställer man ju även till det för kommande avkommor om det är ett sto. Tror inte man kan stamboka stoet heller. Har brottats med detta också och valde istället att klödda och stambokföra i oldenburg istället. I längden blir det bättre med en häst som har "gröna papper" i nåt förbund. Så kände jag I alla fall efter en massa intervjuer av kunnigt folk :up:

Antar att du menar i SWB?

Reglerna ändras från olika år. Nu får de delta i bedömningar men grönpapprade har företräde. Det går inte att få diplom.

Man stamboksför inte ston i SWB nu för tiden. Däremot får avkommor grå eller vita papper beroende på om de är efter godkänd hingst och varför stoet fått grå papper.

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
447
Senast: Badger
·
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?