Gps för dummies

escodobe

Trådstartare
Jag har alltid hävdat att gps är för fegisar och att köra vilse är bonusutflykt. Jag har egentligen bra lokalsinne men den sätts helt ur spel bakom en ratt.
Sambon är hopplös, jag är förvånad att han ens hittar hem emellanåt och efter flera vandringar så verkar han ännu inte kunna läsa kartan något vidare. Jag kan inte läsa karta och köra samtidigt.
Vi funderar på att kapitulera och köpa en gps. Jag kör vilse i gps djungeln.
Det ultimata vore en som duger både till bilkörning och tex för att geocatcha. Måste man välja så är bilkörningen prioriterad. Den måste gå att uppdatera så att man tex kan använda den utomlands.

Vad ska man tänka mer på?

Jag har alltid hävdat att gps är för fegisar och att köra vilse är bonusutflykt. Jag har egentligen bra lokalsinne men den sätts helt ur spel bakom en ratt.
Sambon är hopplös, jag är förvånad att han ens hittar hem emellanåt och efter flera vandringar så verkar han ännu inte kunna läsa kartan något vidare. Jag kan inte läsa karta och köra samtidigt.
Vi funderar på att kapitulera och köpa en gps. Jag kör vilse i gps djungeln.
Det ultimata vore en som duger både till bilkörning och tex för att geocatcha. Måste man välja så är bilkörningen prioriterad. Den måste gå att uppdatera så att man tex kan använda den utomlands.

Vad ska man tänka mer på?
Vi vill helst inte lägga ut mycket mer än 2000kr.

Börja med att ladda ner Waze till telefonerna och använd den som gps/navigatör ett tag, och se sen om det är något som inte erbjuds där som ni vill betala extra för.

Fast jag vill ha en som funkar utomlands. Det borde inte gå med waze?

Vi använder navigon gps i mobilen, hur bra som helst. Funkade även i Tyskland, Norge, Holland och Panama. Bonus- vi slapp ytterligare en pryl och min teknikinfantila sambo kan manövrera den själv.

Jo. Men du måste ha mobildata igång, så då behöver ni antagligen köpa datasimkort i de länder ni passerar, där ert telebolag inte har avtalat bort roamingen..

Jo. Men du måste ha mobildata igång, så då behöver ni antagligen köpa datasimkort i de länder ni passerar, där ert telebolag inte har avtalat bort roamingen..
Ja vi använder ibland mobilnavigering i sverige och tex endomondo när jag joggar men vill ha något som funkar på bilenresa utomlands.

Waze funkar utmärkt utomlands.
Det är ju inte en svensk app.

Jag har Telia så jag kan köra på mitt vanliga mobildata i rätt många länder nu efter nyår. Roaming-avgifter bort...

Waze funkar utmärkt utomlands.
Det är ju inte en svensk app.

Jag har Telia så jag kan köra på mitt vanliga mobildata i rätt många länder nu efter nyår. Roaming-avgifter bort...
Ja, jag har tele2 så det är just det jag vill försöka undvika. Ska till Island till våren och norge till sommaren.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka