GPA hjälmar i plast

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SILVER
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 803
S

SILVER

Såg på världscupen att det var några ryttare som hade det. Någon mer som har? snyggt? fult? Är det nya "hjälmmodet"?

Sv: GPA hjälmar i plast

Jag tycker personligen att GPA-hjälmarna över lag och alla "Look a like" är vansinnigt fula, ser ut som cykelhjälmar med en strumpa över eller nått.
Men jag tycker dock de är bra att dom har ordentliga hjälmar, innan var de ju lite sisådär med de.

Nä..jag tycker Charles Owen hjälmarna i vanlig modell är snygga.

Jag har en GPA titanium och en Charles Owen Showhat. Själv rider jag dressyr och tycker personligen att min CO Showhat är mycket snyggare än GPA:n (även fast jag visserligen tycker att den också ser OK ut.) MEN CO:n, prakitskt taget KOKAR när man rider på sommaren och man får Huvudvärk av den.
Annars är den väldigt bekväm, med bra passform.

Men det var därför jag valde att köpa GPA:n. Den har bra passform, är mycket bekväm och har en god ventilation. Hade det inte varit just pga. ventilationen så skulle jag inte
köpt en ny hjälm överhuvudtaget.

Men det är ju helt och hållet en smaksak vad man gillar.

Däremot är jag verkligen helt anti, vad beträffar vanliga plasthjälmar.
Jofa hjälmar i plast är bland det fulaste som finns!!

De nya hjälmarna är direkt för oss dödliga människor då de kostar ca 10 000 kr :crazy: . Känns som att de pengarna kan gå till en del andra fina grejer än en hjälm.

Jag hade en Titium innan men den passade inte min skalle. Har även en Classic som passa mycket bättre fast den använder jag inte. Kör på Whitakerhjälmen! Klart snyggast!

jag trodde dom hade jofa-hjälmar, det såg ut så bakifrån :cool:

Dom är asfula, tycker inte att dom "vanliga" GPA hjälmarna är speciellt snygga heller, man ser ut som en svamp :p Jag har själv både GPA och CO, köpte GPA´n bara för att den är skön att rida i och lite märkesfixerad kanske man är oxå... Näe CO hjälmarna är massor med gånger snyggare...

Ventilationen är super och utseendet börjar man bli van vid... Men jag håller med om att 10000:- är alldeles för mycket pengar... tom för en märkesidiot som jag... Fast titiumen kostar "bara" 3300:- på Eko

jag tycker dom där nya plast gpa e svin fula. och absolut inte värda priset iaf..
håller mig till john whitaker! lätt dom skönaste! :love:

SILVER skrev:
Såg på världscupen att det var några ryttare som hade det. Någon mer som har? snyggt? fult? Är det nya "hjälmmodet"?
de snyggaste hjälmarna är helt klart klassisk modell i sammet - blå eller svart. Champion Showing eller charles owen skall det vara ju !! ... alla de där moderna hjälmarna är fula tycker jag.

13.000 för att vara exakt. Den är gjord av typ glasfiber och i ett enda stycke. Det gör den extremt lätt och säker.

De är inte så ju fina, men bättre än kopiorna, de är fula!
Sammetshjälm ska det vara, inte svampar :rofl:

Är det bara jag som tycker den nya GPA hjälmen är snygg :o :D

Jag kommer nog köpa mig en sen när jag börja rida o tävla mer:)

du är nog inte den ända men jag tycker att den både är ful och kostar aldeles för mycket, fast det gör inte mej nåt eftersom jag ändå inte vill ha den

skulle aldrig falla mej in å ha en sån....de är asfula och dessutom sjukt dyra......inte för att det gör mej nåt att de e dyra iofs...

den nya, njaaaa.... för dyr och inte särskilt snygg, då tycker jag titium är mycket snyggare + att den e billigare, och i stort sett
samma funktioner... titium är stilren den andra har för mycket färger.... (herregud nu börjar vi diskutera titium som "billig" snart.... :angel: )

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 045
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 301
Senast: Edla
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 148
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka