Gott Nytt ÅR !!!

KungTulle

Trådstartare
Önskar Kung Tulle alla kattvänner här på buke....

Ni ska få njuta av en söt kattbild som jag tog av en av kattflickorna i höstens kull.

0135.jpg

Är hon inte söt? Pääs kallade vi henne så länge hon bodde hemma hos mamma.

2005 fick vi 14 kattungar totalt här på gården, 12 av dessa har fått goda hem! Två har vi behållit själva (2 svarta kattbröder- Murre Kalashnikov och Kurre Makarov). Det blev 3 kullar Kattis fick 2 och lilla grå vildkatt 1 kull.

From november 2005 ger vi honkatterna p-piller en gång i veckan. Förhoppningsvis får vi inte fler kattungar nästa år.
/KT

Sv: Gott Nytt ÅR !!!

KungTulle skrev:
Önskar Kung Tulle alla kattvänner här på buke....

Ni ska få njuta av en söt kattbild som jag tog av en av kattflickorna i höstens kull.

0135.jpg

Är hon inte söt? Pääs kallade vi henne så länge hon bodde hemma hos mamma.

2005 fick vi 14 kattungar totalt här på gården, 12 av dessa har fått goda hem! Två har vi behållit själva (2 svarta kattbröder- Murre Kalashnikov och Kurre Makarov). Det blev 3 kullar Kattis fick 2 och lilla grå vildkatt 1 kull.

From november 2005 ger vi honkatterna p-piller en gång i veckan. Förhoppningsvis får vi inte fler kattungar nästa år.
/KT

Vilken liten gulltuss! :love: Roligt att du ordnat bra hem till alla dina små liv!

Berätta gärna mer, för mig som är ganska ny har på forumet, om hur du gått tillväga :)

Jag såg till att ta RIKTIGT fina bilder på kattungarna, lade ner mkt jobb på att formulera annonserna, satte in annonser med bild på blocket och såg sedan till att noggrant välja ut nya hem där folket verkade sympatiskt och ha rätt inställning OCH där kattungen tydde sig till dom.

Lustigt nog valde alla nya ägare just den lilla katt som hängde mest efter dom, dvs kattungen valde själv!

Jag tog namn, adress och telefonnummer av alla nya ägare, sant gav dom ett skrivet papper med min adress och telenr, lämnade med en liten påse mat som katten var van vid.

Samt poängterade att dom var välkomna att höra av sig om dom fick problem med katten och att jag tog tillbaka katterna om tex dom blev allergiska etc.

Har fått vykort från ett par av kattungarna, samt telefonsamtal där ägarna berättar hur det gått.

Från en kattunge (där vi visserligen känner ägarna sedan innan) så får vi regelbundet SMS där han berättar om vad han hittat på! Lille Gauss har bla klättrat i granen!

/KT

Gott nytt år på dig! :)

Vilken blick hon har, ser ut att ha blivit en bestämd kattdam!

KungTulle skrev:
Jag såg till att ta RIKTIGT fina bilder på kattungarna, lade ner mkt jobb på att formulera annonserna, satte in annonser med bild på blocket och såg sedan till att noggrant välja ut nya hem där folket verkade sympatiskt och ha rätt inställning OCH där kattungen tydde sig till dom.

Lustigt nog valde alla nya ägare just den lilla katt som hängde mest efter dom, dvs kattungen valde själv!

Jag tog namn, adress och telefonnummer av alla nya ägare, sant gav dom ett skrivet papper med min adress och telenr, lämnade med en liten påse mat som katten var van vid.

Samt poängterade att dom var välkomna att höra av sig om dom fick problem med katten och att jag tog tillbaka katterna om tex dom blev allergiska etc.

Har fått vykort från ett par av kattungarna, samt telefonsamtal där ägarna berättar hur det gått.

Från en kattunge (där vi visserligen känner ägarna sedan innan) så får vi regelbundet SMS där han berättar om vad han hittat på! Lille Gauss har bla klättrat i granen!

/KT

Senaste kullen la jag också ut på Det Stora Annonstorget och fick jättemånga svar :) Låter som vi tänker ganska lika, lovat att ta tillbaka om det blir problem t ex.:bow:

Skönt att kunna välja och vraka bland intresserade och precis som du har jag upplevt det allra bästa, att kissen får bestämma ny ägare själv :)

Jag har skickat med leksak, handduk med mammalukt och håller kontakt med dem alla. :)

Plus att de får med sig lite sand från lådan :devil: Om man häller ut den i nya lådan, har kissungen lättare att fatta galoppen. Tycker också det är smart att öppna transportburen där lådan står, får då blir det Världens Centrum för lillkisse och den kan alltid hitta dit :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar

• Tvättstugedrama