Gott nytt år med nya.. hål och 1år!

hjarterdam

Trådstartare
Idag fyller min grabb 1år!
Alla har ju dock inte lika härlig födelsedag.. I förrgår blev han kastrerad och vi tog även bort sporrarna bak. Han var Kryptochid och hade ena kulan i ljumsken. Han själv verkar inte förstå att han är nyopererad och är sydd på fyra ställen :grin: Snön är ju jätterolig för den har vi inte hemma i söder. Och jag hade önskat att han var lite lugnare eftersom det tar ett tag för allt att läka. Det enda han gnäller över är tratten :p
Sen har jag även en tips för alla er som har hundar som halkar i trappen..
HALKSOCKAR för barn ;) haha, när jag klippte klorna fick hunden inget fäste i trappen då vi inte har mattor, så han fick sockeplast!

Här är lite bilder på grabben

Uppladdad_via_MMS.jpg

HAlksockar!

42658_1325327562.jpg

Bikinivaxning??

74628_1325327595.jpg

Min fina grabb :)

44756_1325327644.jpg

199009_10150120049168789_610548788_6535892_3914829_n.jpg

Åså lite bäbisbilder! :angel:

Sv: Gott nytt år med nya.. hål och 1år!

E blev också kastrerad i torsdags ( kulorna där de skulle dock ) och har idag ansett sig fullt frisk och redo för galet bus med kompisen. Jag håller inte med...

Vad är han för ras(er)? Ser ut att vara ett labbehuvud, rottis också kanske med tanke på tan-färgen. Men vad kommer det vita ifrån?

Min också! Han påstår sig även ha glömt hur man går i koppel.. Helt vild?? Nåja, vi får vara glada för att vi har välmående hundar trots ingrepp ;)

Hemlig: det är Labbe/rottis/bc :)

Edwind skulle gärna gå våra vanliga 3*5km/dag plus det husse och dagmatte går men det orkar han inte även om
Han tror det.

Har börjat visa upp ngn form av matfixering :eek: Vilket iofs kommer underlätta träningen :D

hemlig: Tack :)

lil-sis: jasså? Det var ju tur i oturen ;) Min hund har inte visat ngn större matfixering.. Han har alltid varit en dammsugare dock så har han haft svårt att äta mat när vi är bortresta.. (åker till luleå och sthlm ibland) Så jag hoppas det blir någon ordning på det problemet.. ;)

Hoppas bara driften försvinner snart, vore roligt om han kunde leka med tikar.... och hannar utan att försöka sätta på dem ;)

Då han är lös endel i skog och mark samt busar i snön så beslutade jag att operera bort dem när han ändå är sövd. Skulle han bryta av en sporre i skogen eller skära upp den på skaren skulle de kosta betydligt mkt mer att ta bort den skadade sporren samt att jag skulle bli tvungen att utsätta honom för narkos igen. Min kompis hund skadade sin ena baksporre och då gick operationen på runt 3000kr för att ta bort den skadade och ca 900kr att ta bort den "hela".

Därför kändes det vettigt att ta bort sporrarna bak när han ändå var sövd, både för min plånboks och hans skull :)

Edwind har kunnat leka med alla och "bara" klättrar på vissa utvalda (en kastrerad hane ffa). Tikarna sade ifrån bara. Tur det.

Matfixeringen KAN även ha hängt ihop med att vi har haft en till hund hemma på prov = konkurrens. Den åkte hem idag för husse tyckte det blev för mycket med två. Henne har han inte försökt klättra på en enda gång sedan han kom hem från veterinären. I övrigt ingen skillnad på humör etc. Aktivitetsnivån är än så länge densamma. Vägde 6.9kg den 24e, 6.5 vid kastreringen och nu väger han 6.3, får inte gå ner mer än så, då blir han för tunn.

Imorgon ska vi besöka hundrastgården för första gången sedan OP, det har ju gått 10 dgr nu och såret är läkt :D

Min hund har klättrat på allt, både hanar och tikar. Tryckt huvudet mot hundarnas nacke, slickat och naggat dem i öronen och försökt hoppa upp. Tikarna har oftast varit ngt mindre och även om dom morrat/skällt och bitit mot honom så har han fortsatt. Han försökte även göra samma sak med en 16v tikvalp, stackarn var livrädd. Sådär har han hållt på sen han blev könsmogen så hoppas han får lite lugn nu. Vet inte om det berodde på att han hade kulan i ljumsken som gjorde honom så extremt sugen?

Åh så härligt!! :laugh:
Tog dem bort hela "påsen" på din hund? Det gjorde dem på min..
Han måste gå i koppel en hel månad, ska dock ringa vet imorn å se om vi får komma in för att ta bort stygnen i baktassarna. :crazy:

Nix han har en liten skrumpen påse hängandes däribak :rofl:

Uppvaktar gör han fortfarande (men jag tror det även är hans sätt att bjuda in till lek, han är inte klockren i sitt hundspråk gentemot andra fast han förstår andras hundspråk!)

Men matfixeringen hänger i än så länge (tiken åkte igår). Måste passa honom ute nu och det har jag inte behövt förut. Men det är nog bra ändå, vi ska försöka oss på rallylydnad i vår :D

Har det läkt bra? Tassar å allt?

haha, önskar dem hade gjort så på min.. nu fick han ju två nästan 1dm långa "sår"..

Haha, min har man alltid behövt passa ute.. Pinnar, kottar, gräs och kattbajs är favoriten. Syns så tdligt när han tagit kattbajs eller spya för då springer han lugnt med stängd mun och svansen något låg :grin:

Kastrationen har läkt bra, nästan helt borta nu! :)
Sporrarna vet jag inte riktigt, fick tid imorgon tisdag att ta bort stål stygnen.. det har ju som läkt ihop men det är stora sårskorpor, får se vad dem säger..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka