Gott, doftande & kladdfritt hundgodis

glittra

Trådstartare
Jag ska träna på lite vardagssaker som plötsligt blivit svåra och vill kunna ha belöning med mig. Vill variera mellan lek, mig och godis. Vill ha ett godis som kan ligga i fickan/väskan en hel dag, men som ändå luktar mycket.

Tacksam för tips!

Sv: Gott, doftande & kladdfritt hundgodis

Köp ett paket med blodpudding, den där svarta, du vet.
Skär ner den i små fyrkanter.
Torka i ugnen över natten (ca 70 grader)

Du får ett smakligt hundgodis som hundarna gillar och din plånbok älskar.

Det ska vara svart o hårt på ytan och brunt och mjukt inuti.

Små bitar som belöning...

Jag haft bitar liggande i en plastpåse veckovis utan problem.

När jag tar på mig den gröna militärjackan så är det det första hunden gör, kollar om det finns ngt i fickorna sedan föra gången vi var ute.....

Senast ändrad:

En tub mumsig BaconOst...? Synnerligen poppis här hemma, gott och kladdfritt, och kan skvalpa med i träningsväskan lääänge :p
kavli-tub-baconost-mjukost-18--1051760.jpg

(Men visst, den kanske inte doftar tokmycket när korken är på...)

Whiskas om hunden själv får välja.

Lite dyrare modell kattfoder finns alltid i min ficka, torrisar alltså.

Annars så tycker nog jag att ska du ha effekt, så är det färskvara som gäller.
Jag har sån godispåse som man hänger i bältet, den bor i kylen, alltid redo med skinka, kalkon eller nåt mer smarrigt.

Jag torkar träningsgodis själv och det är inga problem att ha i fickorna och hundarna är som galna (även katten).

Köper grishjärtan alternativt kyckling eller lammhjärtan. Skivar i halvcentimeter-skivor och in i ugnen på 120 grader tills ytan torkat (jag kör tork i varmluftsugn, men vanlig ugn går lika bra). Tar ut och klipper i lagom bitar och så torka på 50 grader tills dom är "lagom torra".

Putsar bort allt fett före torkningen, då fett inte torkar så bra utan blir kladdigt. Förvarar i frysen och tar fram för några dagar åt gången.

*kl*

Ni som torkar själva, hur bär ni er åt för att hålla djuren borta från ugnen?
Det måste ju dofta oemotståndligt?

*kl*

Ni som torkar själva, hur bär ni er åt för att hålla djuren borta från ugnen?
Det måste ju dofta oemotståndligt?

Precis - lucka på ugnen ju. Men varje gång jag går ut i köket under dagen, så följer dom med - det kan ju vara färdigt:D

Kl

Tack för bra tips. Det får bli till att torka kött i helgen ;)

Trodde man hade luckan lite öppen, men inte alltså? Förenklar ju allt!

Har man en ugn som man inte kan dra ner till 50 grader så brukar man rekommendera att hålla ugnsluckan lite öppen när man torkar saker. :)

Jahaa...! *går och kollar min egen*

Trodde man hade luckan lite öppen, men inte alltså? Förenklar ju allt!

Jag har ju i och för sig varmluftsugn med torkprogram och då behövs ingen lucka öppen - väldigt smidigt.

Men jag torkade även före jag hade den och satte då en träslev upptill så det blev en glipa och ingen hund har hittills försökt öppna luckan själva:d

Det skrev du ju faktiskt... nå, man får väl prova sig fram. :)

Jag använder mig oftast av godis som Let's Bite, de luktar skit men alla hundar jag mött (även kräsna) har älskat det! Såfort min mormors hund (kräsen Papillon) kommer hem till oss så sätter hon sig vid godis"lådan" och ska ha godis haha!
Dyrt däremot, en "påse" kostar typ 50-60kr. Men annars använder jag mig av lammsnittar :)

Jag blev tipsad utav Priscilla att torka fiskbullar, min hund älskar det verkligen, fast det kanske luktar lite för mycket? :p

Torkad småfisk avsedda för hund som man köper i påse. Men köp inte för katt, har hört att den är salt och det är inte bra för hundar. Den är helt torr så den kan förvaras hur som helst. Luktar för j*vligt, men är väldigt populärt.
Torkad blodpudding, torkas några timmar i 60-70 grader ugn.
Man kan torka det mesta i köttväg i ugn i 60-70 grader. Jag har t ex torkat en klöv som jag har som lekbelöning till mina hundar när vi tränar. Jag brukar köpa spillbitar av olika pålägg, t ex kokt skinka. In i ugnen så blir det inte lika kladdigt.
Korv kan kokas för att få bort lite av saltet, därefter skäras i småbitar och torkas.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 285
Senast: Nota
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 852
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka