Gott billigt vin :D

AgentCarter

Trådstartare
Överväger att åka in till stan imorgon bara för att köpa vin:p
Men det var fyra månader sist och tänkte fira lite barnledigt så då kan man väl kosta på sig de där milen och slåss med övriga julshoppare.

Men jag vet inte alls vad jag tänker köpa, kan inte ens bestämma vitt eller rött:nailbiting:
I vitt tycker jag om "untouched" men med rött kan jag inte komma på någon favorit.
Hade tänkt och hålla mig under hundralappen , ej bag-in-box.

Har ni några tips?

Sv: Gott billigt vin :D

Jag har blivit jätteförtjust i budgetvinet Lupi Reali, 59 kr för en flaska. Som en bonus är det ekologiskt.

Det funkar som sällskapsvin och till lättare mat, till kraftigare mat är Langhe Nebbiolo Fontanafredda en storfavorit, kostar 99 kr.

Haha, det har jag redan druckit faktiskt! Men sambon är inte så förtjust i den.
Ätit mat kommer vi ha gjort tidigare på kvällen (ute) så är bara för att det vore trevligt för en gång skull då jag tycker om smaken på vin.

Vill nästan inte skriva ut detta (vill ju inte att "mina" flaskor ska ta slut :o) men Epicuro, både Riserva och Zinfandel, är sjuuukt gott! 89kr, som hittat! En häst på flaskan dessutom :D

Oh, då borde jag ju hitta det! Jag ska handla på bergvik imorgon, du kan ta något av de andra sytembolagen så att det finns kvar? :p

Jag har blivit helt besatt av KISS-vinet! (Alltså rockgruppen KISS :D ) Det är rött vin och kostar 99kr. Supergott!!

Jag tycker att du helt enkelt ska haffa en i personalen, berätta vad du gillar i ett vin och låt dom peka ut några alternativ. Man tycker ju så olika, jag tex avskyr Black Tower. Du kan använda hur flummiga ord och ljud som helst (ex: jag vill ha ett vin som är som runt, lent och med mycket "ooomph"), dom fattar vad du menar :-D.

Systemet utbildar sin personal väl och jag blir alltid glatt överraskad och imponerad när jag låter dom välja! Nu senast ett mustigt rödvin för 69kr.

Senast ändrad:

Jag har blivit helt besatt av KISS-vinet! (Alltså rockgruppen KISS :D ) Det är rött vin och kostar 99kr. Supergott!!

:eek:

Och här var det något av det värsta vi druckit! Vi fick en flaska av goda vänner som vi korkade upp när en annan kompis var på besök - efter första klunken bara stirrade vi på varandra. Det smakade hemskt men vi kom överens om att det kanske gjorde sig bättre till mat. Det gjorde det inte. Det smakade om möjligt värre. Jag vill minnas att mitt utlåtande blev "gamla cykeldäck och lyckligtvis ingen eftersmak alls". Vi fyllde inte på våra glas och vinet som var kvar i flaskan blev stående, någon rödvinssås fick det bli och resten hälldes ut... :wtf:

Det är verkligen olika vilka viner man gillar!

Tycker jag låter jättekonstigt! Pratar vi verkligen om samma vin? Finns ett par olika KISS-vin.
Jag blev introducerad till det av en riktig vindrickare som sa att det var ett riktigt bra vin till det priset, och jag fastnade direkt! Dessutom har jag introducerat andra vindrickare till det och det var verkligen ingen som tyckte illa om det

Det här var Kiss Zin Fire Zinfandel, nr 6575.

Jag tycker inte att det är så konstigt, smaken kan vara jätteolika beroende på vad man gillar. Jag och min sambo köpte ett vin som fått jättebra betyg men vi tyckte inte alls att det var särskilt bra, framför allt inte med andra viner i samma prisklass. Helt ok visserligen, men verkligen inget att jubla över. Det är intressant vilka typer av smaker man uppskattar i ett vin.

Luz är ett grymt bra billigt rödvin, lagom lättdrucket liksom.. Till och med min kräsna pojkvän gillar det!

Vitt så drack jag sist ett som hette Sankt Anna, jag tyckte det var riktigt gott, passar nog inte till mat (väldigt fruktigt och fylligt) men gott efter mat.

Rött:
The Wanted Zin, 89 kr (hette tidigare The Grand Zin)
Sepia, 59 kr
Vitt:
Stoneleigh, 99 kr
Gazela, 49 kr

Samma här :D. Jag kommer aldrig ihåg vilka viner jag druckit och om jag gör det så kommer jag ändå aldrig ihåg om det var gott eller inte. Så därför blir det oftast flaskor med finast etikett som jag väljer.

Vad tyckte du om det då? :)

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 201
Senast: Madick
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama