Gotlandsruss

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Bankerspretta
  • Startdatum Startdatum
B

Bankerspretta

Hej, sitter och googlar runt men hittar inget. Letar efter en sida där man kan söka på endast namn på gotlandsruss och få upp stam och liknande, som på blup. Någon som vet vart det finns?:)

Sv: Gotlandsruss

Tack så mkt! Vet du om det finns nån sida där man kan se ägare och liknande?

Om inte hästen finns med där, vad betyder det? Jag vet att han lever och tävlar..

Han heter Hugo, är efter Nomad G. Ingen av dom fanns med. Han tävlar inte, och har heller aldrig gjort i trav, utan bara hoppning, kanske dressyr. Han är född 94. Vi sålde honom till kristinehamn, men dom har sålt honom efter oss. Vore kul att höra hur det går för honom.

Alla i hela stamtavlan finns med i blå basen, så varför inte på häststam.com? De längst bak i stammen finns med där..

Hittade nu både mamma och pappa, men hugo finns inte med på avkommelistan.

Det beror på att häststam.com är en privat sida där ägarna till den/andra intresserade kan skicka in stamtavlor. Alltså finns inte alla med.

synd.. Hugo har inget nr efter namnet heller, och det finns flera hugo, men inte just "min". Finns det ingen sida/nånstans att ringa där ALLA gotlandsruss finns med?

Testa att ringa Liselotte Erixon (stavning?) och se om hon kan hjälpa dig!

Jo, men det står ju inte var han finns nu.. På en del sidor, som blup, står det ägare. Det är det jag är ute efter.

Det finns inget sånt register för russen. Inte i dagsläget iaf.
Liselotte Erixon är hon som har hand om ägarbyten etc på hästarna. så är han ett renrasigt russ så borde du med hjälp av hans registrerings nummer kunna få tag på lite mer info om vart han finns!

Ja, men det har inte framkommit vart. Nån säger svenska russavelsföreningen och nån säger Liselotte Erixon. Jag vet ju inte. Men tack så mycket för hjälpen allihop!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Kropp & Själ Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍 I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten...
Svar
3
· Visningar
290
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Hundavel & Ras Har alltid velat ha en blodhund till spår, sök och ev. bevakning, men är helt avskräckt pga hälsan och all extra hud…Letade runt lite på...
Svar
8
· Visningar
1 630
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka