gos, gos, gos... nafs?

fia-lisa

Trådstartare
Min ena katt är en jättemysig tjej som verkligen är mattes tös. Hon piper förtjust och trasslar runt benen när man kommer hem. Så fort jag sätter mig ner är hon uppe hos mig och är jättekelen. Allt bra så. När det är sovdags ska hon ALLTID sova på mig och tycker det är sååå mysigt så! Och det tycker jag också, ända tills hon ibland blir så exalterad att hon börjar nafsas. Inte alls skönt att precis när man håller på och sjunker in i sömnen med kurrande kisse på/bredvid sig få sig en nafsning. Hon biter inte hårt, men det är tillräckligt obehagligt ändå.

Varför gör hon så? Och vad kan jag göra för att hon ska sluta?

(Fö. testade den andra kissen tänderna väääldigt försiktigt. Hon gillar att "putsa" matte när vi gosar och igår tog hon ett försiktigt nafstag... Gör jag något fel?)

Sv: gos, gos, gos... nafs?

Kärleksbett. Det är katternas sätt att visa sin kärlek. Låt bli att klappa henne, räcker det inte med att hålla handen på/mot henne? Iaf dom gångerna när du inte kan se när hon tänker nafsa till?

Faktum är att det oftast är när vi ska gå och lägga oss som hon nafsar och då klappar jag ju henne inte, men hon ligger alltid på mig då och verkar tycka det är det mysigaste som finns! Hon är alltid jättesnabb med att slänga sig upp i sängen när hon märker att det sovdags!

Men att det är kärleksbett låter ju onekligen lite gulligt! :love: Även om jag helst såg att hon inte nafsades när jag håller på att somna... :smirk:

Min förra katt (r.i.p...) var också sådär. Extremt tuggig, bet i både kinder, näsa, haka, öron.... Låg oftast i halsgropen och bet. Hon var verkligen hysterisk, tillbringade lång tid med att ligga under täcket för att hon inte skulle bita på mig varje kväll :smirk:. Hela tiden spann hon :D

MissFideli skrev:
Kärleksbett. Det är katternas sätt att visa sin kärlek. Låt bli att klappa henne, räcker det inte med att hålla handen på/mot henne? Iaf dom gångerna när du inte kan se när hon tänker nafsa till?

Problemet med min katt är väl snarare att hon biter om man slutar klappa. Som just när man håller på att somna och klappningarna blir slöare och slöare, då är det som hon säger "hallååå, inte sluta nu!!" :o

Hon kan också börja nafsa o hon ligger brevid mig i soffan och jag inte klappar. Börjar jag klappa/klia så slutar hon bita. Kan man anmäla henne för brutala tvångsmetoder mot matte tro? :angel:

Nope, det finns inga sånna regler för katter. Är man kattägd får man finna sig i att passa upp, oavsett om det är mat som ska serveras okristligt tidigt eller bollar som ska kastas och apporteras i timtal när man är fullt upptagen med jobb :devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka