Göra trädgården obehaglig?

gul_zebra

Trådstartare
Finns det något man kan göra för att katter inte ska vilja gå in i trädgården, men som inte orsakar obehag för andra djur (hundar, småfåglar, kaniner, smågnagare...)?

Är många lösa katter här som gärna går in och pissar och skiter i trädgården, känns inte sådär jättekul att behöva plocka upp efter andras katter... Men jag vill samtidigt inte göra nånting som hindrar mig från att ta ut mina kaniner eller gnagare, eller hindrar mamma och syrran från att hälsa på med sina hundar heller för den delen.

Någon?

Sv: Göra trädgården obehaglig?

Jag har läst nån stans att man kan lägga ut citronskal och apelsinskal i rabatter så ska katterna hålla sig borta.
Men om det funkar vet jag tyvärr inte.

Näta in hela uteplatsen till en typ Voljär, så kan du ha rabbitarna lösa. :D

Funkar torkade tro? Det lär nog ruttna och bli allmänt vidrigt annars antar jag...

Zizzy: Mjä, uteplatsen är inte direkt innätningsvänlig. Har både plank och buskar som hägnar in och som med de placeringar och utformningar de har gör det väldigt omständigt. Då blir det dessutom bara drygt när man ska klippa gräset, klippa buskarna osv...
Dessutom kommer mamma och syrran med hundarna alltid in via trädgården iom att de stannar till på promenader de jävlarna :p

Annars skulle jag sjuuukt gärna ha helt innätat med tak och allt, det vore så jäkla skönt att bara kunna släppa lös kaninerna lite "hur som helst" istället för att krångla med sele och grejer - för att inte tala om att få vara ifred från ungar som springer in i trädgården, och katterna såklart (okej så jag tackar inte nej om en kelig katt hälsar på utan då blir jag snarare überglad iom att jag älskar katter - men toavanorna slipper jag så gärna...). Dessutom skulle voljärträdgård göra att jag hade möjlighet att ha katt själv vilket jag inte kan nu. Gaah zäbra vill ha voljärträdgård :love: Jävla bostadsföretag att göra så dåliga trädgårdar! :mad:

Funkar torkade tro? Det lär nog ruttna och bli allmänt vidrigt annars antar jag...

Zizzy: Mjä, uteplatsen är inte direkt innätningsvänlig. Har både plank och buskar som hägnar in och som med de placeringar och utformningar de har gör det väldigt omständigt. Då blir det dessutom bara drygt när man ska klippa gräset, klippa buskarna osv...
Dessutom kommer mamma och syrran med hundarna alltid in via trädgården iom att de stannar till på promenader de jävlarna :p

Annars skulle jag sjuuukt gärna ha helt innätat med tak och allt, det vore så jäkla skönt att bara kunna släppa lös kaninerna lite "hur som helst" istället för att krångla med sele och grejer - för att inte tala om att få vara ifred från ungar som springer in i trädgården, och katterna såklart (okej så jag tackar inte nej om en kelig katt hälsar på utan då blir jag snarare überglad iom att jag älskar katter - men toavanorna slipper jag så gärna...). Dessutom skulle voljärträdgård göra att jag hade möjlighet att ha katt själv vilket jag inte kan nu. Gaah zäbra vill ha voljärträdgård :love: Jävla bostadsföretag att göra så dåliga trädgårdar! :mad:

Men.. HUR svårt är det? Bygg några nätsektioner, sätt ihop dem med varandra. Montera en dörr ut mot vägen eller något. (Förslagsvis låsbar innifrån) så kan din mamma fortfarande hälsa på. ;) Du kan ha kaninerna ute och skaffa katt. Frid och fröjd. :D Jag tror nog du kan komma undan med en 1000-lapp och arbetsinsats.

Tja, skitsvårt och praktiskt taget omöjigt :p Största problemet är helt klart buskarna som bara är ivägen. Det är skitdåligt gjort här :crazy:
Näst största problemet måste nästan vara att jag är så sjukt ohändig. Och så pengafrågan förstås, jag kan inte lägga ut en tusenlapp bara sådär (vilket är andra anledningen till att jag inte kan ha katt, ekonomin håller inte för det - annars skulle jag lätt skaffa mig en cornish eller abessinier :love: )

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 289
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 560
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka