Göra säng hårdare tillfälligt

SpanskaLoppan

Trådstartare
Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska kunna komma i och ur sängen själv. Maken hjälper mig förstås utan knot men det hade varit käckt att kunna själv när hans 10 dagar är slut. Och att kunna ligga på sida och sova😍 Jag kommer ha trycksår i baken om jag måste halvsitta och sova så värst många dagar till...
Jag har för mig att jag läst om någon som la en gammal innerdörr eller nåt annat spännande under den övre kassetten för att få sin säng hårdare. Kan det tänka sig funka?
Inte för att jag har nån dörr stående men man bör ju kunna köpa en skiva i nåt billigt material på bygghandeln och få liknande effekt?

Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska kunna komma i och ur sängen själv. Maken hjälper mig förstås utan knot men det hade varit käckt att kunna själv när hans 10 dagar är slut. Och att kunna ligga på sida och sova😍 Jag kommer ha trycksår i baken om jag måste halvsitta och sova så värst många dagar till...
Jag har för mig att jag läst om någon som la en gammal innerdörr eller nåt annat spännande under den övre kassetten för att få sin säng hårdare. Kan det tänka sig funka?
Inte för att jag har nån dörr stående men man bör ju kunna köpa en skiva i nåt billigt material på bygghandeln och få liknande effekt?
Japp, exet körde med tunn playwoodskiva

Min pappa som absolut inte kan sova i mjuka sängar har lagt en typ spånskiva under bäddmadrassen. Han är dock ganska extrem i sina fasthetspreferenser så en något tunnare/mer flexibel skiva är kanske lämpligare men jag tror absolut att det funkar!

Kolla runt bland andra som har gjort ett kejsarsnitt hur mycket man återhämtar sig på två veckor innan ni lägger tid och energi på att lösa ett problem som kanske inte ens kommer vara ett problem. (Jag har aldrig gjort ett kejsarsnitt, men vill minnas att ja la en massa energi på att lösa problem som egentligen inte var ett problem när jag var nyförlöst.)

Kompostgaller funkar också plus ger lite svikt.

Kompostgaller funkar också plus ger lite svikt.
Japp den ger massor av svikt! Jag tog faktiskt denna bild igår och skickade till min särbo och undrade om jag skulle vända på hans galler när jag ändå vände på madrassen 😂
Alltså förstå vad mjuk sängen är när den lyckas forma om ett kompostgaller och särbon anses nog vara ganska normalviktig ändå 😅😂
IMG_4192.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka