Göra rent Uggs?

zassoo

Trådstartare
Tror jag la tråden rätt! :D

Tänkte höra om nån har något smart knep för att göra rent uggs som har fått en massa salt-fläckar... :crazy: Detta är nämligen just vad som har hänt med mina. En jädrans massa vägsalt helt enkelt som inte vill släppa greppet om mina skor! Kan ju inte påstå att skorna är speciellt praktiska iom att det är mocka på utsidan, lite väl känsligt.

Nåja, nog babblat, alla tips mottages tacksamt om hur jag kan få dem att se normala ut igen! :)
 
Sv: Göra rent Uggs?

Har du provat att borsta dem med mockaborste? Det brukar kunna hjalpa men beror ju lite pa hur envisa flackarna ar.

Nu ar ju skadan redan skedd men om det ar farska flackar kan man skolja i ljummet vatten och sedan lata skorna torka (langt ifran elementet!) sedam borsta dem och spraya med impregnering.
 
Sv: Göra rent Uggs?

Sag pa natet att du kan gnugga flackarna med ljummet/varmt vatten med lite attika eller citron i, det ska tydligen fungera axa. :)
 
Sv: Göra rent Uggs?

Tack för svar! :)

Joo, hrrmmm jag skulle nog ha gjort något åt det här för ett bra tag sen, redan när fläckarna uppstod.. :o Jag impregnerade dem ett par gånger, innan jag använde dem och så kanske två gånger under vintern men jag har förstått nu att man ska sköta dem bättre än så :p Skadan är ju skedd men jag ska göra vad jag kan.

Ättika eller citron, det kanske funkar. Låter iofs inte som att det skulle vara så bra för själva mockan men det kanske är ok?
 

Liknande trådar

M
Hästvård Känns bara som det är problem med hästen nu... Han har blivit riden väldigt sporadiskt i ett år o nu har jag försökt sätta igång han...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp