Göra rent kakel?

_FiA_

Trådstartare
Jag har högglansigt svart kakel i köket vid diskbänken. Det var skitsnyggt när det var nygjort, men nu har ju kaklet blivit smutsigt och jag har då försökt torka med bara vatten, med olika rengöringsmedel osv men det blir inte så bra. Kaklet blir matt , och det blir även vattenränder på det när man torkar. Vad är det för rengöringsmedel man ska använda för att det ska få tillbaka sin glans?

Sv: Göra rent kakel?

Jag brukar ta fönsterputs. Blir rent och håller sig glansigt längre. Putsar handfat, toalettstolens utsida och alla handtag och vattenkranar/blandare så också.

Jag brukar ta fönsterputs. Blir rent och håller sig glansigt längre. Putsar handfat, toalettstolens utsida och alla handtag och vattenkranar/blandare så också.

Fönsterputs har jag inte testat med faktiskt.. kan ju vara en idé . Ska testa i eftermiddag! :)

Om det är matt pga kalkavlagringar av vatten är det enkelt att få bort med ättika som man blandar upp med vatten. Spraya på och låt verka ett litet tag. Sedan är det bara att ta bort med en fönsterskrapa och torka med en torr trasa för att det inte ska bli ränder.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 300
Senast: Sasse
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 354
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 429
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 866
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈