göra om en utekatt till innekatt

Netted

Trådstartare
är det bara en myt att det inte skulle fungera? vad är era erfarenheter och tror ni att en katt som har varit ute hela sitt liv kan leva med att bara vara inne? med sällskap då dvs.

Sv: göra om en utekatt till innekatt

går går alltid, frågan är om den komemr vara lycklig.
Vi har en innekatt som brukar vara ute lite vid min mor och far, hon har bytt personlighet lite sen dess och uppskattar inte saker hon tyckt vart "häftigt" förut.
Tror bara katten kommer bli ledsen, den vet vad som finns utanför dörrarna och ahr redan sitt revir som den vill ut och vakta.
Men detta är bara spekulationer. . . . .

jo jag förstår hur du tänker.

denna katten bor just nu hos min pappa tillsammans med min andra katt som egentligen är innekatt.. dock har hon också fått gå ut lite nu :o men tanken är ju att hon ska bo här i lägenheten vilket inte kommer fungera om hon inte får sällskap..

Omöjligt att säga, det beror helt på individen. En del katter blir förtvivlade för att inte få gå ut längre - medan andra väljer att inte gå ut ens om de försiktigt knuffas ut genom dörren. Och hela skalan mellan dessa båda extremer finns också.

så det enda jag kan göra är att prova med andra ord?
det här är en katt som brukar sova ute i stallet om nätterna.. men sen är min andra katt den enda hon har gått ihop med, den förra vi hade som sällskap till henne var hon RIKTIGT elak mot.

Jag har haft katter som har fungerat utmärkt att ha som innekatter efter att de vart utekatter, men dessa katter har aldrig varit särskilt noga med att gå ut från början. Jag har även haft katter som inte alls trivdes som innekatter efter de vart utekatter och som vi blev tvugna att placera om, så det beror helt på individen.

så det enda jag kan göra är att prova med andra ord?
det här är en katt som brukar sova ute i stallet om nätterna.. men sen är min andra katt den enda hon har gått ihop med, den förra vi hade som sällskap till henne var hon RIKTIGT elak mot.

Ja de är klart du ska ;)
Men de brukar ju gå bra om de är kattunge, även om dom är tjuriga i början :)

Jag har haft katter som har fungerat utmärkt att ha som innekatter efter att de vart utekatter, men dessa katter har aldrig varit särskilt noga med att gå ut från början. Jag har även haft katter som inte alls trivdes som innekatter efter de vart utekatter och som vi blev tvugna att placera om, så det beror helt på individen.

okey, det låter ju inte helt lovande då hon gärna är ute.. men jag får hoppas att det fungerar.

Våran stallkatt 2 år,har varit stallkatt sen liten bebis,har nu fått för sig att han vill vara inne,i början inte så länge,sen ville han ut,men nu har han den senaste veckan sovit inne på nätterna och gått ut på dagarna,men ibland så vill han in direkt!
Men han har möjligheten att välja,vi bor så bra till!

Min katt har blivit innekatt på sistone, nu är han iofs gammal (15 år) och var inte så sugen på att gå ut längre. Han trivs yppligt i lägenheten och leker och brallar runt som aldrig förr.

vad skönt att det gått så enkelt med din katt :) får hoppas det gör det med mina också.

jag skulle aldrig någonsin försöka ta in en katt som abra levt ute, vi har själv en "vildkatt" på gården, hon är från en ukll som föddes ute och vi hitta aldrig på kullen och kunde göradem tama, hon går in när dörren är öppen men springer bara o skriker.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
960
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka