Göra ett rum större ?

Adrenochrome

Trådstartare
Om man vill måla ett rum så det ser större ut och även ljusare för det är ganska mörkt nu. Inte så mycket ljusinsläpp med andra ord, vad ska man använda för färg då om man inte vill ha helvitt ? Vitt blir stelt och sjukhusaktigt. Dom säger ju att, för att göra rymd i ett rum (höja takkänslan) ska taket ha samma färg som väggarna, MEN ska taket vara en aningens ljusare eller mörkare ? Något av det är det, men har glömt bort.

Finns det någon sida med smarta lösningar ang färgsättningar ni kan tipsa om.

Sv: Göra ett rum större ?

Ränder från tak till golv gör att rummet upplevs ha högre takhöjd ---> rymd. (Ögat följer gärna linjer)
Gardiner placerade vid sidan om fönstret, så trälisten vid sidan precis är täckt ger intrycket av större fönster.

Spegelvägg kan också göra att det känns större.

Varför inte måla rummet vitt med ljust ljust gula ränder?
Jag tror på ljusare tak.

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Hemmet Har gått och blivit med bostadsrätt! Dock är tapeterna fula och dessutom dåligt uppsatta. Det är bubblor i tapeterna och inte raka...
Svar
10
· Visningar
2 534
Hemmet Nu har jag bott i ladan i sex år. Fort går det! Börjar dock tröttna på de vita väggarna, och leker med tanken på att lägga på lite färg...
2
Svar
21
· Visningar
2 100
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 638
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar