Göra egen müsli

_Runaway_

Trådstartare
Lite frågor till er som gör det, OCH er som INTE gör det!

Du som gör egen müsli:
1. Varför gör du det, istället för att fodra med "havre-betfor-foderstat" eller tex. Krafft eller Hippofoders färdiga pellets/müslis?
2. Vad har du i din egen blandning?
3. Hur krångligt är det egentligen att få ihop alla värden och så? Är det krångligt? Går du till väga på något annat sätt än när man bara räknar på havre och hö tex? Konstig fråga kanske, men jag är inte hemma på området!
4. vad kostar din müsli? Är den billigare än andra lösningar? Är det värt det?

Till dig som INTE gör egen müsli:
1. Varför inte?
2. Vad ger du "istället"?
3. Hur mycket kostar det kraftfoder du ger?

Sv: Göra egen müsli

Förstår inte frågan. De som inte köper färdigfoder blandar själv, var skall man då dra gränsen mellan müsli eller ej?
PL

Sv: Göra egen müsli

Till dig som INTE gör egen müsli:

1. Varför inte?
Min häst behöver oftast inget kraftfoder.

2. Vad ger du "istället"?
Beror ju på hur höets värden ser ut, i år fick det bli 1-2 dl betfor och lite mineraler.

3. Hur mycket kostar det kraftfoder du ger?
Billigt, billigt.. :d :D

Liknande trådar

IT & mobiler Det finns ju en uppsjö olika! Är de något bra? Vad har man dem till? Vad har en sådan som en vanlig hederlig klocka inte har? Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 698
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 511
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hej Har en häst jag ägt i ca 1 år. Fd ägaren sa att han blev väldigt lös i magen varje höst efter betet, de fodrade dock med ensilage...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
18 495
Senast: caradan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar