Göra egen hundbädd eller köpa billig

Lotus

Trådstartare
Behöver skaffa en bädd åt hunden att ha på dagis då han fått liggsår på armbågarna. Han har en dyna där nu, utan kant, och jag jag vet att han är rätt dålig på att hålla sig på sådana bäddar med hela kroppen så jag vill skaffa honom en bädd med kant istället, men de är så dyra!

Han är dobermann och har en BIA hemma, stl 100x 80 och den är rätt lagom.

Jag har tittat på sådana ovala i plast som man bäddar med en separat dyna i, men de billigaste kostar ju närmare 400 utan dyna, och då blir jag lite snål och funderar om man inte kan göra en egen på något vis, av något annat? Kollade sängförvaringar på IKEA men den största är 70x80 och det blir för litet.

Någon som har något annat förslag?

Sv: Göra egen hundbädd eller köpa billig

Kanske inte så "fint",men det kanske inte gör något på dagis,bara den fyller fuktionen.

Försök få tag i en kraftigare kartong i den storlek du vill ha och klipp/skär av den på mitten(diagonalt) till lagom kanter som passar. Dyna i kartongen och bädden är färdig. Billigt som tusan om du får tag i kartongen bara:idea:;)

Gör en 4-kantig träram och klipp till en bit skumgummimadrass som passar i den?

Gör ramen lite högre än madrassen och så kan man ju göra överdrag till madrassen i fleece om man vill kunna ta hem och tvätta..

Gör egen. Jysk har skum ca 4cm hög tror dom är 80X200 runt 200kr kostar dom.

vet inte om det blir för litet annars så finns madrasserna till spjälsäng.

Jag har tagit en gammal bäddmadrass och vikt så det blivit tre lager. Sen sytt om lite på ett gammalt täcke så det blivit överdrag.

Hmmm...

Träram till befintlig dyna är nog både det enklaste, billigaste och mest hygienska. Bra tips - här ska snickras!! :laugh:

Liknande trådar

G
Övr. Hund Jag läste MrsScabtrees inlägg om hur mycket hon saknar Harley, och det brast lite för mig då. Det var som att någon knuffade mig över... 2
Svar
21
· Visningar
2 523
Senast: Galathea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka