Jag har så länge jag kan minnas haft svårt att hitta rätt läge på hästryggen. Hur jag än sitter så känner jag mig sned. (Jag har lite bekymmer med ryggen då och då, men det brukar gå över).
Det känns alltid som att vänster stigbygel är ngt kortare än höger.
Min relativt nya häst är inte direkt sned, men ET säger att han "går från höger bak mot vänster fram". Det var mest muskulärt och är behandlat en gång (tre veckor sedan).
Nu sista tiden har jag dock haft lite mer problem med min egen rygg, så jag har uppsökt naprapat som konstaterade att jag har sk roterat bäcken.
Mitt högra bäckenben är roterat uppåt, bakåt.
Det vänstra är roterat framåt, nedåt.
Naprapaten har justerat mig, men jag tror det har gått tillbaka igen dock.
Frågan är nu om min snedhet gör min hästs snedhet bättre eller sämre. Alltså, om min snedhet förvärrar hans, eller om den snarare motverkar hans snedhet - att den är "tvärtom" om ni förstår hur jag menar?
Det känns alltid som att vänster stigbygel är ngt kortare än höger.
Min relativt nya häst är inte direkt sned, men ET säger att han "går från höger bak mot vänster fram". Det var mest muskulärt och är behandlat en gång (tre veckor sedan).
Nu sista tiden har jag dock haft lite mer problem med min egen rygg, så jag har uppsökt naprapat som konstaterade att jag har sk roterat bäcken.
Mitt högra bäckenben är roterat uppåt, bakåt.
Det vänstra är roterat framåt, nedåt.
Naprapaten har justerat mig, men jag tror det har gått tillbaka igen dock.
Frågan är nu om min snedhet gör min hästs snedhet bättre eller sämre. Alltså, om min snedhet förvärrar hans, eller om den snarare motverkar hans snedhet - att den är "tvärtom" om ni förstår hur jag menar?