"gonomskinlig mjölk"???

Etoile

Trådstartare
Näe.. det kan det inte vara eftersom hon inte är med föl....
Märke det för ca ½ år sen när jag skulle göra rent runtom juvret och "dra bort" gammal hud osv att när jag drog på spenarna så kom det ut genomskinlig vätska... Vad kan detta vara? Fick förslag av min kompis att det kunde vara bromsbett som varade, men det är det absolut inte, det kommer direkt från spenarna...
Ska det vara så?? Fler ston med detta "problem" :confused:

Sv: "gonomskinlig mjölk"???

Det har mitt sto också. Har hon haft åtminstone i fyra år sen hon fick föl, säkert innan dess också. Jag vet inte vad det är, men jag tror då inte att det är farligt. Men det hade ju varit intressant att få veta vad det är!?

Ok, min polla hade också föl för 4år sen....
Tack för ditt svar, tror inte heller det är ngt. farligt, men som sagt, det vore intressant att få veta vad det är!

Mitt sto hade genomskinlig "mjölk" när hon var skendräktig. Testa att massera in kamfersalva runt juvret, kamfer gör att juvret sinar.

Det kommer en sådan vätska från mitt sto med, trots att det var flera år sedan hon fick föl. Det är nog inget farligt, men som ni säger hade det vart spännande o veta vad det är..

Sweet--> Så du tror att det är ngt. man måste åtgärda :confused:
Hoppas att det inte är ngt. farligt! Men vilka andra tecken kan ett sto visa om hon är skendräktig då?? Funkade salvan på ditt sto?

Har hästen inte problem med det så behövs det ju inte åtgärdas, mitt sto fick en infektion i juvret och fick även äta butta.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 219
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 013
Senast: LenaH
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 882
Senast: __sofia__
·
Avel Mitt sto på 16 år fölar för första gången och jag börjar undra om det är på gång redan nu fastän det är ca 2 veckor kvar till 335 dar...
Svar
6
· Visningar
1 622
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka