Gonithäst för 80 000?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Bellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 828
B

Bellan

Någon som hört talas om att en häst med diagnosen Gonit sålts för 80 000? :eek:

Sv: Gonithäst för 80 000?

Beror väl på om den är aktiv eller utläkt, och vad det är för häst?

EN häst med utläkt gonit (ledinflammation i knäet, bakknäet alltså) är ju inget konstigt om den kostar 80.

Och om den så har en aktiv ledinflammation, så är den värd 160 000 kr 'som frisk och igång', så kan det ju för vissa vara 'värt en chansning' och köpa den för 80 men inte frisk. Gonit brukar ge sig med behandling om det inte beror på underliggande orsaker och inte finns ledskador/röntgenförändringar.

Jag förstår inte riktigt var du vill komma med frågan, men du får nog ge mer information om du ska få ett vettigt svar?

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 618
Anläggning Vad finns det för ridanläggningar som har stort ridhus, boxar, camping med elplatser för uthyrning? Bör finnas plats för ett 70-80 tal...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: AbCdE
·
Kläder & Bli fin Är bjuden på en stor fest som ska gå i 80-tals anda. Klädkod är: det du hade på dig på 80-talet ...men vad var det? Jag vill inte spöka...
Svar
12
· Visningar
1 290
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka