Gömma nyckel...

Jag leker 'gömma nyckel" med den här varje kväll. När jag sitter vid bord har det nämligen hänt att jag larmat av misstag, så jag lägger den på armlängds avstånd. Och oftast hamnar den efter en stund under en pappershög och jag får trava runt i kök, vardagsrum o tillbaka till kontor/sovrum där jag finner den under en pappershög som sagt...

larmknapp.webp

Natten, har varit si och så... med panikvärk... i "fel höft" (den som inte är opererad). När jag pratade med ortopeden vid hemgång, så "det är vanligt med lite värk då o då" - och är det vanlig... så ja... då undviker jag pillerknapring och ligger vaken i stället.

Idag var det en av de första tjejerna som besökte mig, minns faktiskt inte namnet... Hon sa att det verkar bli bra väder idag upp emot 14 grader och solen skiner, så jag ska nog ta mig ut en sväng idag. Det är ju ett par dagar sen... och det är tröttsamt att bara se rumsväggarna...

Jag som brukar ha mitt passerkort runt halsen när jag är på jobbet låter kortet hänga på ryggen när jag äter så är det inte i vägen. Då slipper jag glömma det och vara tvungen att knacka på för att kunna slussa ut mig när jag ska hem om jag hänger av mig det. :idea:

Jag som brukar ha mitt passerkort runt halsen när jag är på jobbet låter kortet hänga på ryggen när jag äter så är det inte i vägen. Då slipper jag glömma det och vara tvungen att knacka på för att kunna slussa ut mig när jag ska hem om jag hänger av mig det. :idea:

Du är smart du.. Det ska jag fundera på. Men jag har högt ryggstöd på arbetsstolen, så... det kommer säkert... "pip, rassel, pling... Hej, det är trygghetscentralen, vad har hänt?"... "..eh, jag råkade komma åt..." "Ok vad skönt, inga problem då tar jag bort det. Ha en fortsatt fin dag, kväll..."
:D

Men, helt klart värt o testa.

Jag var tvungen att stanna en stund vid Triadfontänen i Stadsparken, för att lyssna på vattnets porlande och fågelkvittret, innan jag tog en sväng till Wadköping, för en kopp kaffe och Götlundaglass.... hallon/lakrits och citronsorbet. Det kan rekommenderas.

triadfontänen.webp

Vägen hem, gick ju också genom Sveaparken. Jag gasade uppför Epakullen med permobilen. Där har man en fantastisk utsikt över Sveaparken. Men det satt ett par vid bänkarna där, som rökte något som nog inte är SÅÅÅ hälsosamt ALLA gånger, så jag for vidare hemöver.

epakullen.webp

Pubafton med grabbarna idag med och jag nöjde mig med en bottenskvätt whisky med en "enhörningsisbit"... jodå... så att. Jag hittade en isbitsform i silikon med enhörninsmotiv på Ica Maxi. Kom nu inte o förstör och säg att det är till chokladpraliner eller något. För då måste jag ta en chokladfudge som jag köpte mig på ÖoB idag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka