Gödselplatta

• Anläggning
  • Trådstartare Trådstartare Annab79
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 181
A

Annab79

Vad kostar det mellan tummen och pekfingret att anlägga en gödselplatta till ett stall med 10 boxar?

Sv: Gödselplatta

Vi gjorde en till mitt stall med tre hästar det kostade i runda slängar 3000 kr. Det enda jag lejde folk till att göra var att köra hit gruset annars skötte vi allt själva för hand. Visst det var ett jäkla jobb men vi hade inte råd att köpa färdig cement i cementbil.

Alltså vi fick en offert på 80000 kr, då handlade det om 8 boxar och en hel del markarbete. Vad det kan kosta för er hänger nog mycket på förutsättningar hur mycket grundarbete som måste till.

För oss var det enorma pengar, så vi har därför container godkänd av kommunen.

Beror helt på vilka kontakter du har, vilket jobb du kan lägga, hur markberedningen ser ut, hur mycket och hur hårt tryck det är på anläggarna i regionen - kort sagt: allt är en höftning. Sedan spelar det in hur mycket lagringskapacitet du behöver och vad du har för strömaterial.

Liknande trådar

Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
753
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 935
Senast: jemeni
·
Anläggning Vi har i flera år haft en skottkärra till mockning i grön plast, väldigt lätt och smidig. Lagom stor till ett litet stall. Nu har den...
Svar
11
· Visningar
574
Senast: Freazer
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 230
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka