Godnatt små kamrater

Mirre

Trådstartare
nån som kan den sången?
Svärmor brukar prata om den.
Lite nyfiken på hur den går

Sv: Godnatt små kamrater

Tyckte namnet lät så sött så jag Googlade lite. Många hade den i bloggar som avslutning, hittade även en tråd på familjeliv om en präst som sjungit den på en barnbegravning.
Denna version fann jag här:

Godnatt små kamrater och tack för idag, nu somnar vi alla så gott.
Guds änglar de vakar i mörkret hos oss.
Godnatt små kamrater, godnatt, sov gott!
..och vakna inte blött.​

Men här är en annan variant:

Godnatt små kamrater och tack för idag, nu somnar vi alla så gott.
Guds änglar bevaka i mörkret hos oss, ty därom befallning de fått.
Godnatt, godnatt, godnatt sov gott.​

Snarlik här (längst ner på sidan):

Godnatt små kamrater och tack för idag.
Nu somnar vi alla så gott.
Guds änglar de vakar, vid bädden hos oss.
Ty därom befallning de fått.​

Tycker personligen att den längst ner låter finast, dock vet jag inte melodin, hittade ingenting på "Godnatt små kamrater" på Youtube. :) Kanske finns någon snäll bukefalist som kan melodin och vill spela in och lägga upp till oss ovetande? :)

Jag gick in i tråden i hopp om att någon bukare hade sjungit in den och lagt upp nånstans :D

Men ack.... (tyvärr kan jag inte den annars hade jag ju såklart sjungit in den åt dej :D)

Jag kan sången men vet inte hur man spelar in och skulle inte våga lägga ut min ljuva stämma på buke ändå, är lite för blyg:o. Kanske kan lägga ut noter...

Jag tycker det låter lite Rysslandsaktigt øver "godnatt kamrater" men det ær nog bara något ajg fått før mig....:D

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 286
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
618
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar