Godkänt bett eller ej??

Sv: Godkänt bett eller ej??

Jag har för mig att bara betten som INTE är godkända är med. Men det kan ju vara fel.

Jag har för mig att bara betten som INTE är godkända är med. Men det kan ju vara fel.

Nej det stämmer inte. Det är bara de som ÄR godkända som är avbildade i TR. Inte så klokt att "ha för sig" när det gäller TR... kanske bättre att läsa, den finns ju publicerad i sin heltet på Internet.

Det bett TS beskriver finns inte avbildat. Men för att krångla till det lite så har folk fått muntliga besked av Ridsportförbundet att det ÄR godkänt. Jag hade dock inte chansat. Jag har ett nästan likadant bett från Pessoa-system och det använder jag inte på dressyrtävling.

Nej det stämmer inte. Det är bara de som ÄR godkända som är avbildade i TR. Inte så klokt att "ha för sig" när det gäller TR... kanske bättre att läsa, den finns ju publicerad i sin heltet på Internet.

Det bett TS beskriver finns inte avbildat. Men för att krångla till det lite så har folk fått muntliga besked av Ridsportförbundet att det ÄR godkänt. Jag hade dock inte chansat. Jag har ett nästan likadant bett från Pessoa-system och det använder jag inte på dressyrtävling.

Då hade jag väl fel. Ursäktar så mycket.

Hmm okej. Men om man vill ha ett besked, så ska man kontakta ridsportförbundet? Eller?

Kunde ha svurit på att det inte var godkänt eftersom det inte finns med i TR och det står att det skall vara rundad mittendel.
Var ju bra att jag läste och lärde mig något nytt :laugh:
Då måste dom ju lägga in detta bettet också så man ser tydligt att det är ok :laugh: det är ju kalas att fler bett blir ok, nu har man ju inte så där jätte många olika versioner att välja mellan.

fast mittdelen är ju iof rundad på detta bett. Det är de med platta som ej är godkända.

ja, jag var också lite tveksam till det. och många har sagt till mig att det inte är godkänt. men eftersom dressyransvarig på svenska ridsportförbundet sagt att det är godkänt sååå :) blev väldigt glad då min häst stormtrivs med detta bett! :banana:

rundad så tänker jag mig en helt rundad del.. fast jag är så van att smal tolka allt i TR och tar aldrig något för givet :D
Kalas när man "hittar" fler bett som man kan ha:laugh:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Vi har köpt en ponny, och förra ägarna berättade vad hon hade för storlek på bettet, men vi som nyblivna hästägare råkade köpa...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Dessie2010
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Hej. Behöver lite hjälp att tyda TR. Har en ponny och en storhäst och jag skulle vilja tävla de båda, främst hoppning men är intresserad...
2
Svar
21
· Visningar
2 342
Senast: Liten
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka