Godkända säkerhetsvästar?

western_wannabe

Trådstartare
Vad gäller? Måste västen vara BETA-märkt, eller är västar godkända enligt "European standard EN13158:2000 Nivå 3" godkända för fälttävlan? I TR står det ju att västen ska motsvara nivå 3 enligt BETA, inte att den ska vara BETA-godkänd.

Citat från TR: "Västen skall motsvara nivå 3 (level 3 lila märkning) enligt BETAS märkningsklassifikation och vara CE-märkt."

Någon som har vetskap om detta får gärna upplysa mig:laugh:

Sv: Godkända säkerhetsvästar?

Ja, jag hittade den tråden när jag sökte på ämnet, men blev inte så mycket klokare. Tänkte om någon faktiskt kollat upp huruvida det är så eller inte...

Är i samma situation som TS i den andra tråden, rider ej fälttävlan just nu men vill hålla möjligheterna öppna. Står mellan RaceSafe och en annan väst, och jag tycker den andra är bekvämare men är dock inte BETAmärkt...

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 209
Senast: JennyLz
·
Trav Hallå där :D Här trillar jag in lite sporadiskt. Jag går på Travskola och där har vi ju självklart de mest obekväma västar man kan köra...
Svar
2
· Visningar
3 420
Senast: esther
·
Utrustning För några dagar sedan ramlade jag av min häst och bröt armen. Trots att jag skadade mig ordentligt så inser jag ändå att det kunde ha...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Cinzia
·
C
Utrustning Jag har nyss köpt en Riders Company säkerhetsväst. Den är EN 13158:2000 Level 3 men är inte Beta 3. Jag undrar om den är godkänd för...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: carice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår