Godkända hjälmar?

LXDVF

Trådstartare
Söker lite efter en ny hjälm då min hjälm inte är VG1 godkänd.
Har spanat lite på John withaker victory hjälmen. Den har märkningen BSI EN 1384:2012, men jag är något trögfattad och förstår ej om den är VG1 godkänd eller inte?
Har ni något tips på VG1 godkänna hjälmar som inte kostar skjortan?

Har spanat lite på John withaker victory hjälmen. Den har märkningen BSI EN 1384:2012, men jag är något trögfattad och förstår ej om den är VG1 godkänd eller inte?

Rekommenderar den här tråden: http://www.bukefalos.com/threads/nar-kommer-de-nya-hjalmarna.1372975/

Sen kan jag tipsa om att jag hittade flera VG1 godkände hjälmar på Gekås så sent som denna helgen :)

Charles owen. De jag har går även igenom kraven för 2017. Har deras jockey skull och sparlky riding hat. Supersköna! Formar sig efter huvudet. Vet inte om de kostar skjortan, min pappa som köpt

Om du inte måste köpa ny hjälm just nu så vänta tills TR är tryckt och nya standarden är klar.

Säkert, fast då känns iaf 400 klart mindre än 1000

Jag köpte min för att jag desperat behövde en ny, priset var bara en extra bonus. Att sen hjälmen är skitful - det kan jag leva med för det priset tills dom bestämmer sig permanent
Och sen kommer förbundet på att nää vg1 ska vi nog inte köra på ändå. Hade inte förvånat mig ett dugg :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Är dessa hjälmar godkända att tävla med? Hittar ingen märkning med VG1. Lägger in bild 2 i en kommentar.
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 737
Utrustning Jag letar ny hjälm till min dotter då hennes har gått sönder. Den hon har är en back on track EQ2 och har passat henne bra. Beställde en...
2
Svar
28
· Visningar
3 516
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag blir inte riktigt klok på vad som gäller, inser att jag under våren nog tävlat med en icke-godkänd hjälm (JW Victory). Vilken...
Svar
3
· Visningar
1 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka