Sv: Godis!!

Korvbitar och torkade blodpuddingsbitar går hem för min vovve. Även frolic tycker han är mumsigt!! Han är faktist ganska kräsen av sig och kan säga nej till mycket, det som funkar är det här, och våfflor om det är min fammo som gjort dom, annars inte.

Vad gillar din hund?

Min ena älskar allt, han skulle gå genom eld för en enda torrfodelkula, så han får oftast det. Är det något alldeles speciellt någongång får han lite korv, torkad blodpudding, mm.

Min andra är inte alls så intresserad. Hemma, utan störningar går torrfoder bra, på promenader t ex med bara lite störning blir det frolic eller blodpudding som jag torkat i små bitar i ugnen.
Annars får han korv, köttbullar, leverpastej och skinost på tub, frysta leverpastejtärningar, pannkaka t ex.

Använder dock mest lek och glad, tjutande matte som belöning.

Hós oss är det hungodiset doggy som gäller. vi har en liten westie som inte mår speciellt bra av maträster men oftast är det kel som gäller :)

Det beror på vart vi ska göra. Dom obligatoriska hårda levergodisarna ligger alltid i fickan, på alla jackor (lagom kul när godisarna ramlar ut över hela golvet i skolan). Dom godisarna funkar bra hemma, i skogen och sådant.

Ska vi ut på tillställningar med mer folk, andra hundar så gäller det med godare grejer, skinka, kötbullar och så vidare.

Det beror ju på, till vår känsliga som inte tål så mycket har vi torra leversnittar. Han tål inte korv, pastej el liknande. Han gillar snittarna :)

Råda äter allt, så ville jag kunde jag belöna med kottar och blåbär. Mest får hon levergodis, korvbitar och ett mjukt godis i form av ett litet ben, som jag delar i massa bitar.
:d

Tack för alla svar!! Det där med torkad blodpudding låter ju suveränt!! Hur många grader o hur länge i ugn?
Min hund är inte speciellt kräsen, men det kan ju vara bra med ngt nytt godis när man ska träna i mer störande miljöer.

Torkad blodpudding är pärla!
Det är praktiskt, billigt och hundarna älskar det.

Jag brukar stoppa in små, små bitar på en plåt i ugnen på typ 75-100 grader. Det får vara inne i ugnen tillräckligt länge för att utsidan ska stelna, men jag tar ut det innan hela bitarna stelnat.
Då är det fortfarande färskt och väldigt gott, och jag kan ha det i byxfickan utan att det blir kladdigt. ;)
Det kanske tar.. 1-2 timmar?

Jag brukar använda små korvbitar, synd att det luktar fasligt äckligt bara. Men bara hunden är samarbetsvillig och tycker att det är gott så är jag nöjd!:)

Jag har använt frystorkad lever till min hund. Det var hans absoluta favorit

Allt funkar för min hund. Tror vi har minst 15 provpåsar av olika sorters torrfoder och han slukar dem med god aptit:D

Jag har inga kräsna hundar, och tycker det är äckligt med köttbullar/korv/leverpastej osv (för mig att hålla i alltså, hundarna gillar det!) så om jag inte använder någon typ av torrfoder/hundgodis så händer det att jag tärnar gurka eller morot, hundarna älskar det:D

Jag torkade blodpudding senast igår. Lade tärnade bitar på en tallrik och körde i micron på låg effekt i kanske sammanlagt 10 min. Jättesmidigt och JÄTTEGOTT enligt Tia.

Det som finns kylen :D Nej, men det brukar bli korv, köttbullar, skinkbitar. Sedan har jag ett hundgodis som heter trainer snack som finns i olika sorter. De är mjuka och smaskiga. Brukar blanda sådana och kylskåpsgodisarna.

Levergodisrna har jag gett bort.

Vi använder mest frolic, men ibland händer det att vi torkar blodpudding och korv. Korv naturell någon gång också.

Torkad blodpudding är pärla!
Det är praktiskt, billigt och hundarna älskar det.

Jag brukar stoppa in små, små bitar på en plåt i ugnen på typ 75-100 grader. Det får vara inne i ugnen tillräckligt länge för att utsidan ska stelna, men jag tar ut det innan hela bitarna stelnat.
Då är det fortfarande färskt och väldigt gott, och jag kan ha det i byxfickan utan att det blir kladdigt. ;)
Det kanske tar.. 1-2 timmar?

O.K då vet jag:bow:

Det som finns kylen :D Nej, men det brukar bli korv, köttbullar, skinkbitar. Sedan har jag ett hundgodis som heter trainer snack som finns i olika sorter. De är mjuka och smaskiga. Brukar blanda sådana och kylskåpsgodisarna.

Levergodisrna har jag gett bort.

Var köper du trainer snack ngnstans?

Tänkte lite:D Om man köper en sådandär blodpuddingkorv, hur gör ni då, delar ni allt o torkar eller? Kan man isåfall frysa det o ta upp efter hand eller håller det sig i kylen:confused:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
925
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
591
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
439

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka