Godis vid träning (kanin)

M

Meazs

Jag tänkte att jag skulle börja klickerträna mina två små kaniner men jag vet inte riktigt vilket godis som skulle vara bra att använda. Någon som har någon idé? Någon här som håller på att träna och vad använder ni då för något?

Det ska ju helst vara så gott som möjligt samtidigt som det är så snabbtuggat som möjligt :).

Sv: Godis vid träning (kanin)

Prova dig fram. Pellets, banan, knäckebröd, morot och äppelblad är väl några exempel.
Banan ska man dock inte ge för mycket av.

jag har också tänk klicka min kaniner lite!
men jag har samma problem... jag hittar inget som dom gillar sådär supermycket... men än så länge har jag testat mjölklinser (bryt i små bitar), annat kaningodis och knäckebröd. det enda som funkade hyffsat var mjölklinserna, men bara om jag klickar dom innan dom får maten, så dom är lite hungriga... :p

men kan inte direkt säga att träningen går frammåt... fast har ju visserligen bara klickat in dom än så länge, men endå... ;)

När jag klickade min kanin använde jag gurka. Snabbt att tugga och gott att äta, tyckte hon.
Hon lärde sig klickern jättefort och lärde sig att snurra ett varv samt att apportera. Mer hann vi tyvärr inte då hon sen fick somna in pga sjukdom....

När jag klickar min kanin brukar jag använda mig av små morotsbitar, äpplebitar eller knäckebröd. :)

Nu kan han snurra åt båda hållen, ställa sig på två ben och pussas. :D

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
559
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 563
Senast: Stinaelin
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 583
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25