Godaste kraftfodret

Trissa

Trådstartare
Jag har en kräsen dam som jag behöver få i lite tillskott i pulverform. Blandar jag i betfor rör hon det inte, jag behöver något som är mycket, mycket godare än så.... :cool: Så, vilket är det smakligaste kraftfodret?
 
Fast sirap? Känns väl inte så kul att hälla i hästen så mycket socker på daglig basis.

Hippo Alfa tycker många är gott, men om hon är så kräsen att inte ens betfor funkar - trixigt.
 
  • Gilla
Reactions: oxo
Krossad havre verkar faktiskt vara mina hästars favorit. Jag gav min gamla häst ett enligt henne väldigt äckligt tillskott en period och då var det spruta plus äpplemos som gällde
 
Äppelmos var jättegott. :) Men det går åt för mycket mos för att hon ska köpa det rakt av, så jag behöver mer att blanda med.
 
Gav en kräsen häst irish mash, det gick ner direkt!
Tror det är st hippolyt som tillverkar. Innehåller massor med socker och äppelbiprodukter, men krävdes inte speciellt mycket
 
Håller med om mash, med ett par deciliter mash går alla mineraler ner i min häst (med bara betfor är det en massa kvar).
 
Jag har en kräsen dam som jag behöver få i lite tillskott i pulverform. Blandar jag i betfor rör hon det inte, jag behöver något som är mycket, mycket godare än så.... :cool: Så, vilket är det smakligaste kraftfodret?

Mina älskar Pavos foder Care4Life. För dem är det fodret som lördagsgodis för ett barn ungefär.
Min ena som ratar vanlig betfor gillar den melassfria varianten Speedibeet/Kwikbeet.
Äppelcidervinäger smakar gott också, då äter de ännu mer :)
 
Håller med om mash, med ett par deciliter mash går alla mineraler ner i min häst (med bara betfor är det en massa kvar).

Behöver också tips. Min rör varken betfor eller pelleterat foder om det är något äckligt i det. Tar hela natten att äta några dl pellets för att det är sojamjöl blandat med dom.

Mash skulle hon hellre svälta ihjäl än att röra.
 
Hodson & Dorrells olika müslifoder brukade våra hästar tycka var jättesmaskens. Men det enda som hjälpte när min behövde äta medicin var rivet Jonagold äpple. Provade med andra äpplesorter men det gick inte... :cautious:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
472
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp